صدور 31 فقره پروانه بهره‌برداری در آذربایجان‌غربی


صدور 31 فقره پروانه بهره‌برداری در آذربایجان‌غربی

ارومیه- ایرنا- معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: امسال در راستای تحقق شعار سال و رسیدن به جهش تولید در این استان، 31 واحد تولیدی وارد چرخه تولید شده است.

معصوم علی اکبری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با صدور این پروانه‌ها که حجم سرمایه‌گذاری آنها بیش از ۸۵۲ میلیارد ریال است، برای ۱۲۴ نفر به صورت مستقیم زمینه اشتغال فراهم شد.

وی اضافه کرد: امسال ۲۹۵ فقره جواز تأسیس برای ایجاد واحدهای صنعتی تولیدی جدید با حجم سرمایه گذاری بیش از ۱۱ هزار و ۴۷۲ میلیارد ریال و ایجاد چهار هزار و ۷۵۳ زمینه اشتغال صادر شده است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی افزود: ۳۰۴ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد، سرمایه گذاری بیش از ۲۸ میلیارد ریال و اشتغال زایی برای هشت هزار و ۲۳۴ نفر در حال اجرا و تکمیل است که با به بهره برداری از این طرح های صنعتی جهشی در تولید استان ایجاد خواهد شد.

علی‌اکبری اضافه کرد: یک هزار و ۹۸۰ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری معتبر در استان مشغول فعالیت است که در این واحدها ۵۵ هزار و ۱۹۶ نفر مشغول بکار هستند.

آذربایجان غربی از نظر صنعتی یکی از استان های کم برخوردار کشور به شمار می رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید آغاز شد.

تهیه و تدوین ضوابط و مقررات مربوط به حوزه صنعت، معدن و تجارت از جمله ضوابط تاسیس و بهره‌برداری از واحدهای صنعتی و معدنی و تجاری، معافیت‌های مالیاتی، ضوابط هدایتی و حمایتی مرتبط با کالا و خدمات و تولید و تجارت و نظامات و مقررات ناظر بر قوانین صادرات و واردات، قانون نظام صنفی، قانون معادن، قانون تجارت، قانون نظام مهندسی معدن، قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و سایر قوانین ذیربط و نظارت بر اجرای آنها بر عهده این سازمان قرار دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تزیین جشن الفبا در مدرسه | 40 ایده تزیین جشن الفبا در مدرسه برای کلاس اولی ها برای دهه ...