فراخوان تدریس در مدارس علمیه شهرستان‌ها + جزئیات


فراخوان تدریس در مدارس علمیه شهرستان‌ها + جزئیات

فرخوان دعوت به همکاری از سوی معاونت آموزش حوزه‌های علمیه به منظور تکمیل کادر علمی مدارس علمیه شهرستان در زمینه تدریس، در سال تحصیلی 1400 ـ 1399 اعلام شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، فراخوان دعوت به همکاری از سوی معاونت آموزش حوزه های علمیه به منظور تکمیل کادر علمی مدارس علمیه شهرستان در زمینه تدریس، در سال تحصیلی 1400ـ 1399 اعلام شد.

این فراخوان شامل اساتید دارای مجوز تدریس، طلاب کسب کننده امتیاز لازم در مصاحبه علمی تدریس همچنین طلاب فاقد مجوز تدریس اما دارای نامه معرفی از مدارس علمیه، است.

مراحل نام نویسی

طلاب دارای مجوز تدریس یا طلاب کسب کننده امتیازات لازم در مصاحبه علمی تدریس، بایستی پس از انتخاب محل تدریس بر اساس اعلام نیاز استان ها که در سامانه مدیریت امور اساتید به نشانی http://ostad.ismc.ir منتشر شده و انجام هماهنگی تلفنی و توافق با معاونت آموزش استان مربوطه، جهت انجام مراحل پذیرش به مرکز مدیریت استان مراجعه کنند.

پس از مراجعه حضوری داوطلب به مدیریت استان و توافق و درخواست کتبی مدیریت استان، از طریق اتوماسیون به مدیریت استان معرفی خواهد شد؛ پذیرش نهایی پس از انجام مراحل بیان شده و هماهنگی حضوری داوطلب با مدرسه مربوطه، انجام می پذیرد و در صورتی که نسبت به مدرسه ای چند داوطلب درخواست داشته باشند، داوطلب دارای امتیاز بیشتر در اولویت خواهد بود.

داوطلبان فاقد مصاحبه علمی و مجوز تدریس پس از تماس با معاونت آموزش مدیریت استان، جهت هماهنگی اولیه و دریافت اطلاعات لازم و نامه معرفی همچنین ارسال نامه معرفی از سوی مدیریت استان از طریق اتوماسیون اداری بایستی جهت تعیین نوبت مصاحبه علمی، به محل نام نویسی واقع در قم، مدرسه عالی دارالشفاء، ساختمان علامه طباطبایی، طبقه دوم، امور اساتید مراجعه و پس از قبولی در مصاحبه علمی، قبولی خود را به مدیریت استان اعلام‌ کند.

شرایـط پذیـرش

برخورداری از شرایط عمومی مندرج در مصوبه 944 شورای عالی، تلبس به لباس مقدس روحانیت و تاهل از شرایط عمومی برای پذیرش استاد است.

شرایط اختصاصی تدریس در مقطع سطح یک بلندمدت و سطح دو سفیران هدایت، اتمام پایه دهم کتبی و شفاهی با نمره ارتقایی است، البته فارغ التحصیلان سطح 2 دوره های کوتاه مدت می توانند جهت تدریس دروس ادبیات مدارس علمیه کوتاه مدت، و فارغ‌التحصیلان سطح 3 دوره‌های کوتاه مدت می‌توانند جهت تدریس پایه‌های درسی مدارس سطح 2 سفیران هدایت ثبت نام کنند.

شرایط اختصاصی تدریس دروس سطح 2 بلند مدت و سطح 3 دوره‌های کوتاه مدت، اتمام پایه دهم کتبی و شفاهی با نمره ارتقایی و ارائه گواهی 4 سال شرکت در درس خارج فقه و اصول و شرایط اختصاصی تدریس کفایه و دروس سطح3 بلندمدت، اتمام پایه دهم کتبی و شفاهی با نمره ارتقایی همچنین ارائه گواهی 6 سال شرکت در درس خارج فقه و اصول و شرایط اختصاصی تدریس دروس خارج، ارائه گواهی گذراندن حداقل 8 سال درس خارج فقه و 8 سال درس خارج اصول و سابقه تدریس حداقل یک دوره فقه و اصول سطح یک، دو و سه حوزه علمیه است.

برخورداری داوطلبان تدریس دروس سطح یک بلندمدت و سطح دو سفیران هدایت گرایش و دروس فقه و اصول از حداقل 2 سال سابقه تدریس در دروس منطق یا ادبیات پایه 2 به بالای بلندمدت یا سال دوم و بالاتر سفیران هدایت، و داوطلبان تدریس دروس و گرایش‌های غیر فقه و اصول از حداقل یک سال سابقه تدریس دروس حوزوی لازم است.

همچنین برخورداری داوطلبان دروس سطح 2 و 3 بلندمدت و سطح 3 سفیران هدایت گرایش و دروس فقه و اصول از حداقل4 سال سابقه تدریس دروس فقه و اصول همراه با تدریس حداقل دو سال بالاترین کتاب فقه و اصول سطح قبلی، و داوطلبان تدریس در دروس و گرایش‌های غیر فقه و اصول از سابقه حداقل 2 سال تدریس در دروس مرتبط ضروری است.

گفتنی است، پذیرش برای تدریس در مدارس علمیه شهرستان ها از 16 تیرماه آغاز شده و تا 31 تیرماه ادامه خواهد داشت و طلاب مقتاضی به تدریس می توانند جهت مشاهده مدارس علمیه متقاضی استاد همچنین کسب اطلاعات بیشتر به اینجا مراجعه کنند./1324/پ203/ب1

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری