تعداد مسافران ورودی به مشهد 41 درصد کاهش یافت


تعداد مسافران ورودی به مشهد 41 درصد کاهش یافت

مشهد- ایرنا - معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: طبق آمار، سفرها و ورود مسافران به مشهد مقدس طی سه ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 41 درصد کاهش داشت.

به گزارش روز چهارشنبه استانداری خراسان رضوی، محمد صادق براتی افزود: بر اساس این آمارها در ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای ۸۷ درصد، ناوگان ریلی ۹۰ درصد، ناوگان هوایی۷۰ درصد و سفرهای شخصی ۱۷ درصد کاهش را نسبت به سال گذشته شاهد بوده‌ایم.
وی ادامه داد: بر همین اساس در این مدت تعداد مسافران در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای ۹۲ درصد، ناوگان ریلی ۸۹ درصد، ناوگان هوایی ۶۸ درصد و خودروهای شخصی ۲۳ درصد کاهش داشته ‌است.
شهر مشهد که همیشه مورد استقبال زائران حضرت امام هشتم (ع) قرار داشت، با توجه به شیوع کرونا و رعایت مسائل بهداشتی با کاهش ورود زائر مواجه بود و به همین دلیل مهم ترین چرخه اقتصادی این شهر که بر اساس مسافر تعریف می‌گردید، دچار خسارت شد.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۲۴۸ هزار و ۳۷۹ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان ۱۲ هزار و ۸۴ نفر را در کشور گرفته است. همچنین ۲۰۹ هزار ۴۶۳ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران تاکنون درمان شده‌اند.

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان نیز ۱۱ میلیون و ۹۷۶ هزار و ۳۱۰ نفر را بیمار کرده و جان ۵۴۷ هزار و ۱۴۲ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است. ۶ میلیون و ۹۲۰ هزار و ۸۴۱ نفر از افراد مبتلا به کرونا در جهان تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با سه میلیون و ۹۷ هزار و ۴۲۱ بیمار کووید ۱۹ و ۱۳۳ هزار و ۹۷۷ قربانی ویروس کرونا بیشترین آمار را در میان کشورهای جهان به خود اختصاص داده است. هم‌اینک پس از آمریکا به ترتیب کشوهای برزیل، هند، روسیه و پرو بیشترین جمعیت مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ را دارند.

ایران در جدول شمار مبتلایان و قربانیان بیماری جهانگیر کووید ۱۹ کرونا جایگاه دهم را در جهان دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مجموعه جمله و متن در مورد شهادت و شهیدان وطن