2.2 درصد طرح‌های صنعتی کشور مربوط به کردستان است


2.2 درصد طرح‌های صنعتی کشور مربوط به کردستان است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان، گفت: تعداد طرح‌های صنعتی دارای جواز تاسیس در استان یک هزار و 502 طرح است که این تعداد 2.2 درصد طرح‌های صنعتی در دست اجرای کشور است و کردستان از این لحاظ رتبه 20 را بین استان‌های مختلف دارد.

محمد دره‌وزمی امروز(21تیر) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از ۸۶۰ واحد صنعتی موجود در استان ۷۶ درصد آن ها دارای اشتغال پایدار هستند.

وی تعداد واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری در استان را ۸۶۰ واحد اعلام کرد و افزود: اشتغال اسمی این تعداد واحد ۱۶ هزار و ۶۶۸ نفر است که این میزان ۱.۲ درصد کل کشور است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری انجام شده در این واحدهای صنعتی سه هزار و ۵۶۵ میلیارد تومان بوده است، بیان کرد: این میزان سرمایه‌گذاری ۰.۷ درصد کل سرمایه گذاری انجام شده در واحدهای صنعتی کل کشور است.

دره‌وزمی با بیان اینکه اشتغال واقعی این تعداد واحد صنعتی در استان ۱۲ هزار و ۷۹۰ نفر است، ذکر کرد: ۴۴۳ واحد صنعتی استان زیر ۱۰ نفر و ۳۷۰ واحد هم ۱۰ تا ۴۹ نفر اشتغال دارند.

وی عنوان کرد: میزان اشتغال ۲۶ واحد صنعتی در استان هم ۵۰ تا ۹۹ نفر و ۲۱ واحد هم بیش از یکصد نفر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در حال حاضر از ۸۶۰ واحد صنعتی استان ۷۶ درصد آنها اشتغال پایدار دارند و فعال اند و ۱۹۸ واحد به عبارتی ۲۴ درصد آنها راکد هستند.

دره‌وزمی تعداد طرح‌های صنعتی دارای جواز تاسیس در استان را یک هزار و ۵۰۲ طرح اعلام کرد و افزود: این تعداد ۲.۲ درصد طرح‌های صنعتی در دست اجرای کشور است و کردستان از این لحاظ رتبه بیستم را بین استان‌های مختلف دارد.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی اشتغالزایی این تعداد طرح صنعتی در استان 23 و ۱۰۷ نفر است که این میزان سهم ۱.۱ درصدی را در کشور دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه از لحاظ سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها هم رتبه شانزدهم را در کشور داریم، یادآور شد: برآورد سرمایه گذاری این تعداد طرح ۳۳ هزار و ۲۸۶ میلیارد تومان است.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس نوشته و متن تولدت مبارک پسرم | عکس پروفایل تبریک تولد پسرم از طرف مادر و پدر