جذب بیش از 500 دانشجوی عراقی در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر


جذب بیش از 500 دانشجوی عراقی در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر

زراءنژاد از جذب و ثبت‌نام 535 دانشجوی عراقی در مقاطع تحصیلی تکمیلی در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر خبر داد.

«منصور زراءنژاد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با اشاره به جذب دانشجوی عراقی در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر اظهار کرد: با توجه به استراتژی بودن خرمشهر و آبادان، از سال گذشته تلاش زیادی کردیم که با مسئولان دانشگاه‌های عراق ارتباط بگیریم و تقاضاها را نیز ارزیابی کردیم؛ خوشبختانه با پیگیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در خصوص ثبتنام دانشجویان خارجی تاکنون 535 دانشجوی عراقی در این دانشگاه برای ادامه تحصیل جذب شده است.

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر افزود: دانشجویان کشور عراق که در نزدیکی منطقه آزاد اروند قرار دارد در مقطع تحصیلات تکمیلی ثبت‌نام کرده‌اند که در صورت فراهم شدن شرایط حضور دانشجویان در دانشگاه، کلاس‌ها برگزار خواهد شد.

وی به انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه در جهت حمایت از دانشجویان اشاره کرد و اذعان داشت: بر اساس این تفاهم‌‌نامه، از دانشجویان منطقه آزاد اروند که دارای ایده هستند کاملا حمایت می‌شوند و به تناسب ایده‌ها، بسته‌های حمایتی ویژه دانشجو نیز تعریف خواهد شد.

زراءنژاد دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر را یکی از ظرفیت‌های علمی و فرهنگی برای جنوب استان خوزستان دانست و یاد آور شد: این دانشگاه به دلیل قرار گرفتن در منطقه آزاد اروند و ارتباط نزدیک با کشور همسایه عراق از فرصت مناسبی برای توسعه و ارائه خدمات آموزشی و فرهنگی برخوردار است.

پایان پیام/660

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند