دانشگاه رازی کرمانشاه در جمع دانشگاه‌های موثر جهان


دانشگاه رازی کرمانشاه در جمع دانشگاه‌های موثر جهان

مدیر امور پژوهشی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: دانشگاه رازی برای دومین سال متوالی در ارزیابی نظام رتبه‌بندی لایدن (2020) در جمع دانشگاه‌های موثر جهان قرار گرفت.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر کیانوش چقامیرزا با اشاره به انتشار جدیدترین ارزیابی نظام رتبه بندی لایدین از دانشگاه‌های جهان، اظهار کرد: براساس تازه‌ترین ارزیابی نظام رتبه‌بندی لایدن در سال ۲۰۲۰، ۳۶ دانشگاه از ایران موفق شده‌اند در این رتبه‌بندی قرار گیرند. در بین دانشگاه‌های کشور دانشگاه رازی کرمانشاه موفق شده برای دومین سال در این نظام معتبر حضور داشته باشد و بالاترین رتبه را بین دانشگاه‌های منطقه غرب کشور کسب کند.

مدیر امور پژوهشی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: نظام رتبه‌بندی لایدن وابسته به دانشگاه لایدن هلند، یکی از معتبرترین نظام‌های ارزیابی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی‌ دنیاست که سالانه دانشگاه‌های جهان را بر مبنای شاخص‌های خود ارزیابی می‌کند.

وی با اشاره به شاخص های نظام رتبه بندی لایدن که همگی در زمره شاخص‌های پژوهشی قرار داشته و براساس تجزیه و تحلیل تولیدات علمی موسسات است، افزود: شاخص‌های نظام رتبه‌بندی لایدن در چهار دسته مرجعیت علمی، همکاری‌های بین‌المللی، دسترسی آزاد و تنوع جنسیتی دسته بندی شده‌اند.

چقامیرزا ادامه داد: شرط ورود دانشگاه‌ها در نظام رتبه‌بندی لایدن داشتن حداقل هزار مدرک در پایگاه web of knowledge در یک بازه زمانی سه ساله است. برای ورود در نظام رتبه بندی لایدن نیازی به ثبت نام و یا ارسال پرسشنامه نیست و موسساتی که شرایط مد نظر این نظام را داشته باشند، در ارزیابی قرار می‌گیرند.

مدیر امور پژوهشی دانشگاه رازی در پایان با اشاره به رتبه دانشگاه رازی در هر یک از شاخص‌های نظام رتبه بندی لایدن افزود: دانشگاه رازی در بین دانشگاه‌های جامع کشور، رتبه دوازدهم را درشاخص مرجعیت علمی، رتبه یازدهم را درشاخص همکاری علمی، رتبه یازدهم را در شاخص دسترسی آزاد و رتبه دوازدهم را در شاخص تنوع جنسیتی کسب کرده است.

کد خبر 530750

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند