بهره‌مندی حدود 1900 جوان از آموزش‌های مهارتی آزاد در آذربایجان‌غربی


بهره‌مندی حدود 1900 جوان از آموزش‌های مهارتی آزاد در آذربایجان‌غربی

ارومیه - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: طی بهار امسال، یک‌هزار و 886 نفر از جوانان استان از آموزش‌های مهارتی در مراکز آزاد استان بهره مند شدند.

محمدسلیم عباسی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر ساعت آموزشی مهارتی در شهرهای مختلف آذربایجان‌غربی ارائه شده است.

وی اضافه کرد: برای برگزاری این میزان آموزش مهارتی، ۴۶۶ دوره فنی و حرفه‌ای در آموزشگاه‌های آزاد آذربایجان‌غربی برگزار شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به فعالیت ۳۳۶ آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد در بخش های صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر در استان بیان کرد: از این تعداد ۲۱۵ آموزشگاه مختص خواهران ، ۲۷ آموزشگاه مختص برادران و ۹۴ آموزشگاه به صورت دو منظوره ، آموزشهای مهارتی را ارائه می دهند.

عباسی گفت: این اداره کل طی بهار امسال، به منظور نظارت بر کیفیت آموزش‌های ارائه شده در این آموزشگاه‌ها ۳۶ فقره بازرسی انجام داده است.

سالانه افزون بر هشت میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در مراکز دولتی و آزاد آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود تا زمینه اشتغال جوانان فراهم شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

160هزار هکتار ازمساحت دریاچه ارومیه دارای سند مالکیت است