عفاف و حجاب دو مقوله در هم تنیده است


عفاف و حجاب دو مقوله در هم تنیده است

مسئول خواهران بسیج دانشجویی استان اردبیل، گفت: عفاف و حجاب دو مقوله در هم تنیده است که تأویل‌های متفاوتی از آن‌ها در جامعه وجود دارد و در واقع حریمی ایجاد می‌کند که زن بتواند در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بدون هیچ مشکل و دغدغه‌ای فعالیت کند.

عفاف و حجاب دو مقوله در هم تنیده استرباب رضازاده، مسئول خواهران بسیج دانشجویی استان اردبیل، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، گفت: حجاب در واقع حریمی ایجاد می‌کند که زن بتواند در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بدون هیچ مشکل و دغدغه‌ای فعالیت کند.
وی گفت: حجاب و عفاف هر دو به معنی پوشش و مانع هستند، اما حجاب مانع ظاهری است، ولی عفاف مانع و پوششِ باطن است و می‌توان گفت رابطه بین حجاب و عفاف این گونه است که عفاف ریشه حجاب است و حجاب ماحصل عفاف، فلذا ممکن است برخی افراد به صورت تحمیلى و علی رغم میلِ باطنی شان حجاب داشته باشند، اما در مورد عفاف، چون امری درونی و اختیاری است این تحمیل صدق نمی‌کند.

حجاب یعنی حضور زن در جامعه فراتر از جنسیت
وی تصریح کرد: زن به دلیل زیبایی‌ها و جاذبه‌هایی که دارد همواره بیشتر از مرد مورد توجه دیگران قرار می‌گیرد و اگر در جامعه طوری ظاهر شود که این زیبایی‌ها به شکل ارزان و راحت در اختیار دیگران قرار بگیرد و به شدت این جاذبه‌ها افزوده شود آنچه مورد توجه دیگران قرار می‌گیرد تنها زیبایی این جذابیت‌ها خواهد بود، ولی اگر با پوشش مناسب در جامعه حاضر شود افراد به بُعد انسانی و جاذبه‌های درونی او توجه خواهند کرد.
مسئول خواهران بسیج دانشجویی استان اردبیل، خاطر نشان کرد: اگر اسلام به زن می‌گوید زن حجاب داشته باشد و می‌خواهد در جامعه حضور یابد، این حضور انسانی فراتر از حضور جنسیتی مد نظر است، بنابراین حجاب حریمی را ایجاد می‌کند که زن بتواند در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بدون هیچ مشکل و دغدغه‌ای حضور داشته باشد.
رضازاده تاکید کرد: نوع پوشش ممکن است در ادیان مختلف متفاوت باشد، اما تمام آن‌ها با این موضوع که پاکدامنی و تقدس به طور تنگاتنگ درهم تنیده شده اند، اتفاق نظر دارند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند