عملیات ساخت پنج مدرسه خیری در سرباز آغاز شد


عملیات ساخت پنج مدرسه خیری در سرباز آغاز شد

زاهدان- ایرنا- سرپرست اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: عملیات ساخت پنج مدرسه خیری با 16 کلاس درس در سرباز آغاز شد.

رضا سرحدی نیا روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با راه‌اندازی این مدرسه بزودی مشکل کمبود فضای آموزشی روستاییان این منطقه بر طرف می‌شود.

وی افزود: راه اندازی این مدرسه بزودی زمینه تحصیل حدود ۶۰۰ دانش آموز سرباز را در فضای استاندارد فراهم می‌کند.

سرپرست اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان با قدردانی از خیران مدرسه ساز گفت: میزان مشارکت در مدرسه سازی در کنار دولت در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی را داشته به طوریکه در استان در سال ۸۹ در بحث جذب میزان تعهدات خیرین مدرسه ساز رتبه ۲۸ کشور را داشتیم که هم‌اینک به رتبه سوم کشوری ارتقا یافته است.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان با توجه به نرخ بالای موالید و جذب بازماندگان از تحصیل همچنان با وجود همه اقدامات مطلوب انجام گرفته در مدرسه سازی به پنج هزار کلاس درس جدید نیاز دارد.

سرحدی نیا بیان کرد: از مجموع ۱۸ هزار و ۹۵۴ کلاس درس در سیستان و بلوچستان، ۱۰ هزار و ۵۲۸ کلاس درس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی است.

شهرستان سرباز با مرکزیت راسک با ۱۹۰ هزار نفر جمعیت، ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع وسعت، ۴ بخش ۳ شهر ۱۱ دهستان و ۷۵۰ آبادی در ۵۰۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان وبلوچستان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی