امحاء 100 هزار راسو در یک مزرعه در اسپانیا به دلیل شیوع کرونا


به گزارش سرویس بین الملل (/fa/international) خبرگزاری صداوسیم (/)ا (/fa/international)به نقل از ایندیپندنت، مقامات بهداشتی اسپانیا اعلام کردند،...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از ایندیپندنت، مقامات بهداشتی اسپانیا اعلام کردند، پس از ابتلای هفت کارگر یک مزرعه تولید خز در اسپانیا و اکثر حیوانات آن به ویروس کرونا، نزدیک به ۱۰۰ هزار راسو در آنجا کشته شدند.
شیوع ویروس کرونا در روستای لاپوئبلا د والورده در ابتدا در ماه مه و پس از ابتلای همسر یکی از کارکنان آنجا آغاز شد. مقامات اسپانیایی در منطقه آراگون این مزرعه را برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا قرنطینه کردند و به طور منظم و تصادفی از راسو‌های آن منطقه آزمایش ویروس کرونا گرفتند.
تا هفته گذشته نتیجه آزمایش نزدیک به ۸۷ درصد از حیوانات مثبت اعلام شد، موضوعی که مقامات محلی را مجبور کرد تا به عنوان اقدامی پیشگیرانه و در یک کشتار گسترده تمامی ۹۲۷۰۰ حیوان این مزرعه را امحاء کنند.
ژاکوئین اولونا، رئیس بخش کشاورزی منطقه آراگون گفت، مقامات نمی‌دانستند که آیا ویروس کرونا از انسان‌ها به حیوانات یا به طور برعکس منتقل شده است. وی در نشست خبری روز پنجشنبه اعلام کرد: «چنین نتیجه گیری باید تحت یک بررسی جداگانه قرار بگیرد.»
اولونا افزود، از زمانی که در تاریخ ۲۲ ماه مه نتیجه آزمایش هفت کارگر این مزرعه مثبت اعلام شد، هیچ کدام از حیوانات و محصولات آن‌ها اجازه ورود و خروج از مزرعه را نداشته اند. به شرکتی که این مزرعه را اداره می‌کند، به دلیل کشتار راسوها، که با گاز مونوکسید کربن از بین برده شدند، غرامت پرداخت خواهد شد.
طبق اعلام شبکه تلویزیونی NOS در هلند، در موردی مشابه شیوع ویروس کرونا در هلند نیز به کشتار بیش از یک میلیون راسو در ۲۳ مزرعه تولید خز منجر شده است.
موسسه بین المللی جامعه انسانی که در حمایت از حیوانات فعالیت می‌کند اعلام کرده است، گسترش ویروس کرونا در میان راسو‌ها «دلیلی قانع کننده» برای پایان فعالیت مزارع تولید خز است. شواهد تجربی نشان می‌دهند ویروس کرونا همچنین می‌تواند حیواناتی مانند گربه ها، سگ ها، میمون ها، موش خرما‌ها و همستر‌ها را مبتلا کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هشدار روسیه به آمریکا درباره مصادره دارایی‌های این کشور