2 پروژه ورزشی در قاینات به بهره‌برداری رسید


2 پروژه ورزشی در قاینات به بهره‌برداری رسید

بیرجند - ایرنا - 2 پروژه ورزشی با اعتبار 2 میلیارد تومان در شهرستان قاینات روز شنبه با حضور معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش وجوانان به بهره‌برداری رسید.

رییس اداره ورزش و جوانان قاینات در آیین بهره‌برداری از این پروژه‌ها گفت: با افتتاح سالن ورزشی چند منظوره سپهر روستای زول این شهرستان، هزار نفر از مزایان آن برخوردار می‌شوند.

سید علی ترحمی افزود: سالن ورزشی چند منظوره سپهر در سال ۱۳۹۰ کلنگ‌زنی و با زیربنای هزار و ۳۰۰ متر مربع و اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ تومان از محل اعتبارات ملی و استانی به بهره‌برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: همچنین چمن مصنوعی شهید حاج قاسم سلیمانی در روستای چاهک موسویه با مساحت هزار و ۵۰۰ متر مربع افتتاح شد.

ترحمی گفت: عملیات اجرایی چمن مصنوعی روستای موسویه در سال ۱۳۹۷ شروع و با اعتبار ۴۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی، خیرین، دهیاری و مشارکت بنیاد مستضعفان به بهره‌برداری رسید که هزار نفر از مزایای آن بهره‌مند شدند.

رییس اداره ورزش و جوانان قاینات در ادامه با اشاره به چندین دوره میزبانی مسابقات ملی در این شهرستان اظهار داشت: نبود سالن‌های ورزشی مسابقه‌ای از عمده مشکلات این شهرستان است.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی هم در این آیین از وجود برخی تبعیض‌ها گلایه و از نبود خانه جوان در قاینات دومین شهرستان بزرگ استان خراسان جنوبی انتقاد کرد.

سلمان اسحاقی در خصوص ورزشگاه ۲ هزار و ۵۰۰ نفری قاینات گفت: این ورزشگاه سال گذشته با حضور سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در زمین اهدایی خیرین کلنگ‌زنی شد ولی تاکنون اقدامی در این زمینه نشده است لذا خواستار پیگیری موضوع هستیم تا خدای نکرده باعث دلسردی خیرین ورزش‌یار نشود.

وزیر ورزش و جوانان صبح امروز (شنبه) برای افتتاح ۱۳ پروژه ورزشی و بازدید از طرح‌های اقتصاد مقاومتی وارد خراسان جنوبی شد و بدو ورود به فرودگاه بیرجند مورد استقبال استاندار خراسان جنوبی، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی قرار گرفت.

در سفر یک روزه وزیر ورزش و جوانان به خراسان ‌جنوبی ۱۳ پروژه ورزشی استان با اعتبار ۱۹ میلیارد تومان و زیربنای ۲۳ هزار و ۸۳۴ مترمربع به بهره برداری رسید که جمعیت ۳۰۳ هزار و ۲۰۰ نفر از شهروندان استان از امکانات و خدمات آن بهره‌مند می‌شوند.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان، رییس مرکز مشارکت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در ورزش، مدیرکل امور مجلس و مدیرکل مرکز اطلاع‌رسانی وزارت وزرش و جوانان نیز سلطانی‌فر را در این سفر همراهی می‌کنند.

استان مرزی و کویری خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و قاین مرکز شهرستان قاینات در ۱۰۰ کیلومتری شمال بیرجند است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا آدم‌های حسابگر خطرناکند: 10نشانه آدم‌های حسابگر