اعتصاب سراسری ده‌ها هزار کارگر آمریکایی معترض به نژادپرستی نهادینه در این کشور


اعتصاب سراسری ده‌ها هزار کارگر آمریکایی معترض به نژادپرستی نهادینه در این کشور

ده‌ها هزار کارگر آمریکایی امروز در اعتراض به نژادپرستی نظام‌مند در این کشور کار خود را ترک کرده و دست به اعتصاب گسترده خواهند زد.

اعتصاب سراسری ده‌ها هزار کارگر آمریکایی معترض به نژادپرستی نهادینه در این کشور

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، سازمان دهندگان اعتصاب ملی کارگران در آمریکا اعلام کردند هزاران نفر در شهر‌های مختلف این کشور روز دوشنبه اعتصاب سراسری و گسترده‌ای را در اعتراض به نابرابری و نژادپرستی نظام‌مند صورت داده و قرار است دست از کار بکشند.

در این اقدام که «اعتصاب برای زندگی سیاهان» نامگذاری شد اتحادیه‌های کارگری، سازمان‌های حمایت از عدالت اجتماعی و نژادی از شهر‌های نیویورک و لس آنجلس حضور خواهند داشت. بنابر اعلام سازمان دهندگان این اعتصاب، در مواردی که امکان توقف کامل کار میسر نباشد، افراد می‌توانند در ساعت استراحت خود تجمع کرده و یا دقایقی را به احترام بزرگداشت جنبش سیاهان قربانی خشونت پلیس، سکوت کنند.

به نوشته نیویورک تایمز، کارمندان خانه‌های سالمندان، نگهبان ها، کارکنان سالن‌های غذاخوری و فرودگاه‌ها نیز در این اعتصاب شرکت خواهند کرد. سازمان دهندگان این اعتصاب می‌گویند هدف آن‌ها اقدام فوری برای مقابله با هر گونه نژادپرستی و نابرابری است که در سیستم این کشور رخنه کرده و مانعی بر سر راه پیشرفت شغلی سیاهپوستان و لاتین تبار‌ها می‌شود.

شرکت کنندگان در این اعتصاب نمادین از مقامات و مسئولان ذی نفوذ می‌خواهند تا با استفاده از قدرت اجرایی خود حقوق برابر میان همه نژاد‌ها را در عرصه شغلی تضمین کنند.

بنا به گزارش این رسانه آمریکایی، در منهتن گروهی از کارگران قرار است با تجمع در مقابل هتل بین المللی ترامپ خواستار تصویب قانون حمایت از اقشار کارگر، از سوی سنا و رئیس جمهور شوند. این قانون در صورت تصویب تجهیزات حفاظتی، حقوق اساسی و مزایای بیکاری گسترده برای کارگرانی که امکان کار در خانه را در طول همه گیری کرونا ندارند، فراهم می‌کند. برگزارکنندگان این اعتصاب اعلام کردند انتظار می‌رود سناتور چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات سنا نیز به معترضان بپیوندد.

جرقه اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا از ۲۵ ماه می‌ در شهر مینیاپولیس و به دنبال قتل فجیع یک شهروند سیاهپوست به دست افسر پلیس سفیدپوست زده شد و با گذشت بیش از دو ماه خیال فروکش کردن ندارد.

انتهای پیام/


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اسرائیل قوانین آمریکا را در غزه نقض می‌کند