مکس ورشتپن: دومی در مجارستان به مانند یک پیروزی بود


فرمول یک ایران – مکس ورشتپن راننده تیم فرمول یک ردبول ریسینگ بیان کرد که رده دومی گرندپری مجارستان به عنوان یک پیروزی برایش به حساب می‌آید. ورشتپن پیش از شروع مسابقه و در لحظه آمدن به جایگاه شروع مسابقه، کنترل خودرویش را از دست می دهد و با دیواره پیست برخورد می کند و ردبول RB16 از ناحیه جلویی خودش آسیب زیادی می بیند. مکانیک های ردبول مجبور شدند...

فرمول یک ایرانمکس ورشتپن راننده تیم فرمول یک ردبول ریسینگ بیان کرد که رده دومی گرندپری مجارستان به عنوان یک پیروزی برایش به حساب می‌آید.

ورشتپن پیش از شروع مسابقه و در لحظه آمدن به جایگاه شروع مسابقه، کنترل خودرویش را از دست می دهد و با دیواره پیست برخورد می کند و ردبول RB16 از ناحیه جلویی خودش آسیب زیادی می بیند.

مکانیک های ردبول مجبور شدند تحت فشار فوق العاده بالا خودروی ورشتپن را پیش از شروع مسابقه تعمیر کنند، آنها موفق شدند که بازسازی بال جلو، دماغه و سیستم تعلیق را چند ثانیه تا پایان زمان قانونی به اتمام برسانند. تیم‌ها 5 دقیقه مانده به شروع فرایند اصلی مسابقه اجازه تعمیر ماشین را ندارند.

مکس موفق شد پس از چهار دور و پیش از رفتن به پیت برای تایرهای خشک، رهبری مسابقه را به دست بگیرد و بقیه مسابقه را در رده دوم پشت سر لوئیس همیلتون قرار داشت که در لحظات پایانی مسابقه هم دفاع فوق العاده ای را در برابر والتری بوتاس از خودش نشان داد و با حفظ رده مسابقه را به پایان رساند. مکس ورشتپن در مورد اتفاقات پیش از مسابقه گفت:

اینکه در دوری که قرار بود به جایگاه خودم بیایم و با دیوار پیست برخورد کنم، چیزی نبود که برای شروع مسابقه می خواستم. اما مکانیک ها کار تعمیرات خودرو را عالی انجام دادند. من نمی دانم که آنها چطور این کار را کردند ولی خارق العاده بود.

اینکه لطف آن ها را با یک رده دومی جبران کنم، خیلی برایم رضایت بخش بود. نیمه اول (مسابقه) خیلی حیاتی بود و از آنجا به بعد فکر می کنم که ما تصمیمات درستی را گرفتیم و سرعت خوبی داشتیم. ما فقط کار خودمان را انجام می دادیم و اینکه بین دو مرسدس قرار گرفتیم برایمان خوب بود.

ورشتپن ترسیده بود که سیستم تعلیقش پس از تصادف آسیب دیده باشد اما پس از اینکه بازسازی و تعمیرات تمام شد، دوباره حس خوب به مانند سیستم نویی را می داد، علاوه بر این ورشتپن اضافه کرد:

من فکر می کردم که به مسابقه نمی رسم و بنابراین دومی به مانند یک پیروزی بود.

آخرین پیت استاپ بوتاس در 20 دور به پایان مسابقه رخ داد و از آن لحظه به بعد او در حال کاهش فاصله زمانی خودش با ورشتپن به ازای هر دور، تقریبا دو ثانیه بود. راننده فنلاندی در نهایت با فاصله 0.75 ثانیه ای با ورشتپن کار را در رده سوم به پایان رساند و مکس در این مورد گفت:

من فقط در تلاش برای داشتن سرعت خودم بودم و البته می توانستم ببینم که او داشت در هر دور یک ثانیه از من کم می کرد. تعقیب کردن در اینجا کمی سخت است، به محض اینکه به فاصله 1.5 ثانیه ای رسید کار برایش کمی بیشتر سخت شد.

در دور آخر ما در جلو ترافیک داشتیم، که کار را برای من با تایرهای قدیمی تر آسان نکرد. ولی ما موفق شدیم که این رده را حفظ کنیم و من از رده دومی فوق العاده خوشحال هستم.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین تفاهمات مابین انجمن شرکت های پرداخت الکترونیک و انجمن علمی تجارت الکترونیک