مدیران ظرفیت‌های توسعه گلستان را جدی بگیرند


مدیران ظرفیت‌های توسعه گلستان را جدی بگیرند

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان گفت که این استان با امکاناتی از جمله زمین‌های مستعد، میانگین بارندگی سالانه 450 میلیمتر و وجود نیروی انسانی جوان، ظرفیت فراوانی برای جهش اقتصادی دارد که رسیدن به این هدف نیازمند هم‌افزایی بیشتر مدیران برای استفاده از این ظرفیت‌ها است.

هادق حق شناس روز چهارشنبه در شورای مهارت گلستان اظهار داشت: یکی از راه های رسیدن به توسعه، سرمایه گذاری در حوزه نهضت مهارت آموزی است تا ضمن رفع دغدغه اشتغال جوانان، بهره وری از امکانات در اختیار نیز افزایش یافته و تاثیر مثبت آن در اقتصاد منطقه مشهود باشد.

وی با بیان این که نرخ بیکاری ۲ رقمی این استان با وجود امکانات و ظرفیت های موجود قابل قبول نیست، تاکید کرد: سرمایه گذاری در حوزه مهارت آموزی با همکاری دستگاه های مرتبط به ویژه فنی و حرفه ای و هنرستان ها و مراکز آموزش عالی، تحقق این هدف را امکان پذیر می کند.

استاندار گلستان افزود: هدف گذاری امسال استان ایجاد ۳۰ هزار فرصت شغلی است و بی شک مبنای ایجاد شغل در بنگاه‌های اقتصادی افزایش بهره‌وری همراه با مهارت خواهد بود.

مدیرکل فنی و حرفه ای گلستان نیز در این جلسه بر ضرورت سرمایه گذاری بیش از گذشته در حوزه مهارت آموزی با توجه به وجود ۶۰۴ هزار جمعیت فعال در استان تاکید کرد.

سید ابوالفضل حسینی‌طلب پیشنهاد کرد تقاضا سنجی دستگاه ها در حوزه مهارت آموزی، اولویت قرار دادن پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مهارت آموزان، توجه ویژه در تکمیل طرح های فنی و حرفه ای و الزام دستگاه های دولتی به پیوست نیروی انسانی جدی گرفته شود.

گلستان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد و بخش عمده فعالیت های اقتصادی این استان به ترتیب در بخش های خدمات، کشاورزی و صنعت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل