برگزاری کنکور در موعد مقرر


برگزاری کنکور در موعد مقرر

وزیر کشور با تشکر از صدا و سیما گفت: با تصویب ستاد ملی کرونا ان شاء الله کنکور را در موعد خود برگزار کنیم.

برگزاری کنکور در موعد مقرر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای رحمانی فضلی در حاشیه جلسه کمیته امنیتی، انتظامی و اجتماعی گفت: بحث کنکور در جلسه امروز مطرح شد که تاکنون چندین بار این تصمیم جابجا شده بود، امروز مسئولان وزارت بهداشت و درمان، وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش حضور داشتند و هم نظر بودند که کنکور را ان‌شاءالله در موعد خودش برگزار کنیم.
وی گفت: البته با تمهیداتی که در حوزه رعایت شیوه نامه‌ها اندیشیده شد که اگر پیش از این در دو روز برگزار می‌شد امسال در چهار روز تکرار شود و هم تعداد مراکزی که آزمون در آنجا‌ها برگزار می‌شود، بیشتر شود که در کنار آن مباحث دیگری مانند عوامل اجرا و موضوع‌های دیگر نیز به تصویب رسید که بعد از تصویب و تایید در ستاد ملی این مصوبه نیز قابل اجرا خواهد بود.
وزیر کشور به درخواست افزایش اختیارات استان‌ها در خصوص وضع قرمز اشاره کرد و افزود: با توجه به اختیاراتی که قبلا در استان‌ها دادیم، قرار شد خود آن‌ها برای استان خود برنامه‌ریزی کنند که با توافق بنده و وزیر بهداشت و تایید رئیس جمهوری، قابلیت اجرا پیدا می‌کند.
وی گفت: مردم واقعا مراعات و استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی را رعایت کنند؛ البته مراعات بسیار خوب شد و تا ۸۵ درصد مراعات را شاهد بودیم که جا دارد از صدا و سیما هم تشکر کنیم.
برگزاری عزاداری ماه محرم با رعایت شیوه نامه‌ها
آقای رحمانی فضلی گفت: نخستین و مهمترین دستور جلسه ما بحث تعیین تکلیف مراسم‌های دهه محرم بود که در این جلسه موضوع را بررسی کردیم. قرار بود سازمان تبلیغات و سیاستگذاری ائمه جماعات و وزارت بهداشت و درمان و همه دستگاه‌های که در این خصوص نظر دارند نظرات خود را اعلام کنند تا بررسی کنیم.
وی گفت: امروز این موضوع جمع بندی و نظرات دوستان در اینجا مطرح شد. امیدواریم ان‌شاء‌الله با اجرای مصوبه بعد از تصویب در ستاد ملی ما امسال بتوانیم هم مراسم‌های بزرگ داشت سید شهدا و یاران او را داشته باشیم و هم حداکثر مراعات را در خصوص موضوع بیماری کرونا به عمل بیاوریم.

جانباختگان کادر درمانی کرونا، «شهید خدمت» محسوب می شوند
آقای رحمانی فضلی گفت: یکی دیگر از موضوع‌هایی که در جلسه امروز درباره آن بحث شد، موضوع انتخابات میان دوره‌ای مجلس است که پیش از این تصمیم گرفته شده بود در شهریور امسال برگزار شود، اما وزارت بهداشت با توجه به شرایط جدید پیشنهاد داد که برگزار نشود.
وی گفت: این موضوع را در جلسه مطرح کردیم که موافق و مخالفانی داشت و قرار شد که مبتنی بر شیوه نامه‌هایی که وزارت بهداشت متناسب با موضوع ارائه می‌دهد تصمیم گیری کنیم و تصمیم گیری در این خصوص به جلسه بعد موکول شد.
رحمانی فضلی افزود: دستور بعدی موضوع شهید خدمت بود که پیش از این مصوبه‌ای داشتیم که پرستاران عزیز و پزشکان محترم که در بیمارستان‌های مختلف زحمت می‌کشند و به دلیل ابتلا به بیماری کرونا فوت می‌کنند طبق این مصوبه، شهید خدمت تلقی شوند و یک سری امتیازات برای آن‌ها در نظر گرفته شود.
وی افزود: وزارت بهداشت پیشنهاد کرد که برخی از کارکنان غیر کادر پزشکی و پرستاران نیز که به همین دلیل فوت می‌کنند جزو شهدای خدمت باشند که در جلسه مطرح شد و ما آن را مصوب کردیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج