150 هنرجو در میاندوآب از دوره‌های مجازی فنی و حرفه‌ای برخوردار شدند


150 هنرجو در میاندوآب از دوره‌های مجازی فنی و حرفه‌ای برخوردار شدند

مهاباد- ایرنا- رییس مرکز فنی و حرفه‌ای میاندوآب گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 150 نفر از هنرجویان این شهرستان مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را به صورت مجازی فرا گرفتند.

حسین زمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه امسال به جهت شیوع ویروس کرونا کلاس‌های فنی و حرفه‌ای به صورت مجازی برگزار می‌شود، اظهار داشت: این دوره‌ها در رشته‌های برق ساختمان و صنعتی، تعمیر اتومبیل‌های سواری و جوشکاری بود که هنرجویان به صورت مجازی توانستند آموزش‌های لازم را فراگیرند.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته ۲ هزار و ۴۰ نفر در ۱۲۳ رشته دوره‌های مهارت‌آموزی را گذراندند، افزود: تعمیر خودروهای سواری، تعمیرکار برق خودرو، برق صنعتی، تعمیر پکیج و آبگرمکن دیواری، برق ساختمان، باغبانی، مکانیک‌ تراکتور و تیلر جزو رشته‌هایی بودند که بیشترین متقاضی را برای گذراندن این رشته‌ها داشتند.

رییس مرکز فنی و حرفه‌ای میاندوآب بیان کرد: این کلاس‌ها بیشتر در ناحیه مقاومت بسیج و فرماندهی انتظامی این شهرستان برای سربازان، در زندان برای زندانیان و همچنین در روستاهای فسندوز، گوگ‌تپه، شبیلو، للکلو، نصیرکندی، منصورآباد در خصوص کشتکار گندم، سرویس‌کار تراکتور، بسته‌بندی مرکبات، کارگر فنی گاوداری صنعتی، پرورش قارچ خوراکی، پسته‌کار و پرورش گوسفند برگزار شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته برای یک هزار و ۸۰۰ نفر کارت مهارت صادر شد، اظهار داشت: رسالت مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای آموزش به بیکاران است به طوری که هر سال در رشته‌های تعمیر خودرو، تاسیسات و برق ساختمانی از هر کدام ۱۰ تا ۱۵ نفر روانه بازار کار می‌شوند.

زمانی اضافه کرد: همچنین اداره‌های حمایتی پس از برگزاری دوره مهارت آموزی برای مددجویان خود، با اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی از چرخه امداد خارج می‌کنند.

وی اظهار داشت: همچنین در راستای احیای دریاچه ارومیه در روستاهای واقع شده در محدوده دریاچه، دوره‌های آموزشی برای فعالیت به عنوان معیشت جایگزین برای روستاییان برنامه‌ریزی شده است که رشته‌های پسته‌کاری و پرورش گوسفند از جمله آنهاست.

وی افزود: علاوه بر این در سال گذشته برای اولین بار در استان برای ۳۴ نفر از اپراتورهای جایگاه‌های CNG و برای ۵۲ نفر از مأموران قرائت کنتور گاز در خصوص حفاظت ایمنی و اقدامات پیشگیرانه در مواقع بروز حادثه کلاس آموزشی برگزار شد.

رییس مرکز فنی و حرفه‌ای میاندوآب ادامه داد: در زمان شیوه ویروس کرونا نیز برای اولین بار در استان کارگاه تولید ماسک در این شهرستان راه‌اندازی شد که تاکنون ۳۰ هزار عدد ماسک توسط مراکز تحت پوشش فنی و حرفه‌ای تولید شده است.

مرکز فنی و حرفه‌ای میاندوآب در ۲ بخش شامل واحد خواهران با ۶ نفر مربی در رشته‌های خیاطی، گلدوزی، آرایشگری، صنایع دستی و قالیبافی و مرکز برادران نیز با ۱۳ نفر مربی فعالیت می‌کند.

از ۳۱ تیر تا ۶ مرداد به عنوان هفته مهارت نامگذاری شده و ششم مرداد نیز روز کارآفرینی و آموزش‎های فنی و حرفه‎ای است.

میاندوآب‌ با بیش از ۲۷۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فرود اضطراری بالگرد نخست وزیر ارمنستان + فیلم