استان مرکزی در وضعیت هشدار شیوع کرونا / ابتلای 146 نفر از کادر درمان استان


استان مرکزی در وضعیت هشدار شیوع کرونا / ابتلای 146 نفر از کادر درمان استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به وضعیت قرمز شهر اراک و افزایش قابل توجه موارد بستری بیماران مبتلا به کرونا ، از تکمیل ظرفیت دو بیمارستان این شهر خبر داد .

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی ؛ سید محمد جمالیان در حاشیه نشست دوم مردادماه قرارگاه زیستی استان در جمع خبرنگاران با اشاره و تاکید به مطلب فوق بیان کرد : ظرفیت بیمارستان امیرالمومنین (ع) اراک در روزهای گذشته تکمیل و قسمتی از بیمارستان آیت‌الله خوانساری نیز که مربوط به بستری بیماران کرونایی بود ، در مدت ۲۴ ساعت گذشته تکمیل شده است.

وی تصریح کرد : در چند روز گذشته موارد ابتلا و بستری در شهرهای استان مرکزی ( به خصوص اراک ) افزایش یافته و وضعیت استان مرکزی نسبت به ماه گذشته نامناسب تر شده ؛ به طوری که در تیرماه ۲۶۵۰ نفر از مردم استان مرکزی با میانگین روزانه ۸۶ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند.
جمالیان متذکر شد : اگر وضعیت با این روند ادامه یابد و همه مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را جدی نگیرند ، در روزهای آینده شرایط که هم‌اکنون اضطراری و خطرناک است ، نامطلوب تر هم خواهد شد.
نیاز به آماده سازی بیمارستان صحرایی با ادامه تکمیل ظرفیت بیمارستان های استان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با تاکید به اینکه با ادامه روند افزایشی موارد ابتلا و بستری بیماران و محدودیت امکانات و تجهیزات و کاهش توان کادر درمانی ، با مشکل مواجه خواهیم شد و باید به فکر آماده سازی بیمارستان سوم هم باشیم ، افزود : تنها بیمارستان باقی مانده در شهر اراک امیرکبیر و بیمارستان تامین اجتماعی است که ظرفیت محدودی دارند ؛ نیاز است در کنار یکی از بیمارستان‌های اراک یک سوله به عنوان بیمارستان صحرایی با دستگاه‌های مناسب اکسیژن به زودی ایجاد شود.
وی وضعیت دیگر شهرهای استان شامل فراهان ، کمیجان و خمین را نارنجی و شهرهای شازند ، ساوه ،محلات ، زرندیه ، خنداب ،تفرش ، آشتیان را نیز در وضعیت زرد به لحاظ ابتلا به کرونا عنوان کرد و گفت : بر اساس گزارش های روسای بیمارستان ها که روزانه ارائه می شود ، ظرفیت بیمارستان‌های دلیجان و کمیجان و همچنین دو بیمارستان مدرس و شهید چمران ساوه تکمیل شده و با ادامه این روند ، سرریز بیماران باید به اراک منتقل شود که در شرایط فعلی نگرانی جدی در خصوص نبود توان پاسخگویی به نیازها را داریم .
ابتلای ۱۴۶ نفر از کادر درمان استان به کرونا
جمالیان در بخش دیگری از صحبت های خود از ابتلای ۱۴۶ نفر از پزشکان و پرستاران استان شامل ۹۰ نفر از کادر درمانی دانشگاه و ۵۶ نفر از نیروهای بیمارستان تامین اجتماعی به بیماری کووید ۱۹ خبر داد و بیان کرد : مجوز استخدام پرستار در استان مرکزی برای جبران کمبود نیرو داده شده اما به دلیل شرایط سخت ، افراد داوطلب کم بودند. با توجه به گذشت ۵ ماه از شیوع این بیماری ، قطعا کادر درمان استان تاب و توان روزهای اول را ندارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در پایان تصریح کرد : همه باید برای مقابله با این بیماری کمک و همکاری کنند و هرکس مسئولیت خود را به خوبی ایفا کند ، زیرا با روند فعلی در فصل پاییز و زمستان که شرایط بحرانی تری پیش‌بینی شده ، با مشکلات بیشتری مواجه خواهیم شد .
جمالیان متذکر شد : با توجه به اینکه سرعت شیوع ویروس کرونا بالا است ، اگر مردم و مسئولین همکاری نکنند و مصوبات مربوط به قرارگاه پدافند زیستی استان با جدیت نظارت و اجرا نشود ، افزایش مشکلات و آمار ابتلا و فوتی ها در روزهای آینده را به دنبال دارد.

46

کد خبر 1414118

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند