گام موثر جهاددانشگاهی در بومی‌سازی تولیدات فنی و توسعه مرزهای دانش


گام موثر جهاددانشگاهی در بومی‌سازی تولیدات فنی و توسعه مرزهای دانش

به گفته شهردار شیراز، در شرایطی که کشور با تحریم‌های بسیاری رو به رو است، بومی‌سازی بسیاری از تولیدات فنی و توسعه مرزهای دانش در دستور کار جهاد دانشگاهی قرار گرفته که گامی موثر در راستای عبور از مشکلات کنونی و خودکفایی ایران اسلامی خواهدبود.

حیدر اسکندرپور در گفت و گو با ایسنا، ضمن تبریک چهلمین سال تاسیس جهاددانشگاهی، بیان کرد: فعالیت و پویایی جهاد دانشگاهی در سال‌های اخیر نشان داده که این نهاد به رغم اینکه در سال‌های نخستین پس از انقلاب بر اساس نیاز به تحول و جهت دهی به فضای فرهنگی و دانشگاهی کشور تشکیل شد ؛ همواره اهداف و وظایف محوله را بر اساس نیازهای جامعه به روز رسانی کرده است‌.

او با تاکید بر اینکه در شرایط امروز جامعه توجه به توسعه فرهنگی و بهره‌مندی از توان و استعداد سرمایه‌های غنی انسانی در کشور راهگشای بسیاری از مشکلات است، افزود: جهاد دانشگاهی نیز این موضوع را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است.

شهردار شیراز که معتقد است توجه به نیازهای جامعه در حوزه‌های سلامت، درمان، صنعت، کشاورزی و سایر حوزه‌های درخور اهمیت از سوی جهاد دانشگاهی این نهاد را به نهادی کارآمد و پویا در جامعه تبدیل کرده است، گفت: اهمیت اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در مراکزی همچون پژوهشکده رویان که وابسته به جهاد دانشگاهی است به خوبی جایگاه برجسته این نهاد را نمایان می‌کند.

اسکندرپور ادامه داد: این نهاد با فعالیت در عرصه رسانه‌ای به خصوص با اداره خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)؛ خبرگزاری قرآنی ایکنا و نیز مرکز افکارسنجی ایسپا موفق شده است منابعی موثق برای اطلاع رسانی در اختیار مردم و جامعه قرار دهد.

او همچنین تصریح کرد: جهاد دانشگاهی در استان فارس نیز همواره پیشگام فعالیت در عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی بوده و با راه‌اندازی مراکز مختلف، انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری با دانشگاه‌ها و سازمان‌ها، برگزاری دوره‌های آموزشی و اجرای طرح‌های پژوهشی کارنامه‌ای درخشان بر جای گذاشته است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند