روستاییان سمیرمی از ترددهای غیرضروری به شهرها خودداری کنند


روستاییان سمیرمی از ترددهای غیرضروری به شهرها خودداری کنند

سمیرم، اصفهان- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان سمیرم از روستاییان و عشایر این شهرستان خواست از ترددهای غیرضروری به شهرها و دیگر روستاها خودداری کنند.

دکتر علی‌اصغر صبوحی روز دوشنبه در جلسه پیشگیری و مقابله با بیماری کووید-۱۹ در شبکه بهداشت این شهرستان اظهار داشت: ترددها در این فصل با توجه به حضور عشایر برای خرید و فروش دام و دیگر اقلام مورد نیاز خانوارها بیشتر شده است.

به گفته وی، همین عوامل در چند هفته اخیر باعث مبتلا شدن تعدادی از روستاییان به ویروس کرونا شده و آخرین بیماران از اهالی روستاهای تنگ خشک، پهلوشکن و سیور بخش پادنا بوده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سمیرم با بیان اینکه از میان هشت نفر فوت شده بر اثر کرونا در این منطقه، چند نفر از روستاها بوده اند، ادامه داد: ۱۲ نفر در زمان حاضر در بیمارستان بستری هستند که حال یک نفر از آنها وخیم است.

صبوحی، یک عامل موثر دیگر در افزایش شیوع و بیماری کووید-۱۹را خرید از فروشگاه‌ها عنوان کرد و گفت: در ۷۲ ساعت گذشته نیز چهار نفر از شهر سمیرم به این بیماری مبتلا شده‌اند.

وی بر ضرورت استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی تاکید و تصریح کرد: با همکاری نیروهای مردمی، بسیج و خیاط‌های خانگی، ماسک در بیشتر مغازه‌ها و داروخانه‌هایا سمیرم عرضه می‌شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

این مدیر بهداشتی در ادامه به افزوده شدن پنج مورد جدید مبتلا به کویید-۱۹ در این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: مجموع افراد کرونایی‌ در سمیرم به ۲۳۱ نفر رسیده که بیشتر مبتلایان در هفته‌های اخیر از جامعه زنان بوده‌اند.

دکتر صبوحی از خانواده‌های دارای دانش آموز هم خواست به هشدارهای ستاد مقابله با کرونا دقت کنند و تنها دانش آموزهایی که وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است، برای ثبت نام حضوری به مدارس مراجعه کنند.

معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری سمیرم نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: کمیته برون بخشی پیشگیری و مقابله با کووید-۱۹ با دستور کار نحوه بررسی تشدید نظارت و بازرسی ها در اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شکل گرفته است.

به گفته علی‌رضا فخری زاده، تعطیلی اماکن زیارتی و تفریحی و چگونگی برخورد با ادارات و ارگان‌های دولتی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند در این کمیته بررسی و در مورد هر کدام تصمیم‌گیری خواهد شد.

بهمچنین گزارش ایرنا، ناحیه مقاومت بسیج سپاه سمیرم در ادامه کمک‌های مومنانه خود، با نیازسنجی به توزیع بسته‌های معیشتی و کمک‌های نقدی در بین جامعه عشایری این شهرستان اقدام کرده است.

۴۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال و ۱۰۰ میلیون ریال نیز به صورت نقدی در این طرح به عشایر نیازمند و آسیب دیده از شرایط موجود اهدا شدهم است.

بخش بهداشت و درمان منطقه سمیرم دارای ۳۶ خانه بهداشت، ۶ پایگاه سلامت روستایی، ۶ پایگاه اورژانس ۱۱۵ و یک بیمارستان ۸۶ تختخوابی(بیمارستان سیدالشهدا) در کنار درمانگاه شهید پیرمرادیان سپاه این شهرستان است.

شهرستان سمیرم در جنوب استان اصفهان، بزرگترین منطقه ییلاقی عشایر کشور محسوب می‌شود.

این شهرستان در۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات صبح بخیر عاشقانه؛ اس ام اس صبح بخیر عاشقانه، متن صبح بخیر عاشقانه و صمیمانه