تحقق اشتغال پایدار ایلام در گرو توسعه آموزش‌های مبتنی بر نیاز استان است


تحقق اشتغال پایدار ایلام در گرو توسعه آموزش‌های مبتنی بر نیاز استان است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز به آموزش‌های مبتنی بر نیاز استان در حوزه های مختلف مخصوصاً در حوزه نفت و گاز نیازمندیم تا از ظرفیت و نیروی بومی در پروژه‌ها استفاده شود.

«علی‌اکبر بسطامی» در پنجمین جلسه شورای هماهنگی مدیران رفاه ایلام، اظهار کرد: دو کار اساسی که در مجلس بنا به فرمایشات رهبر انقلاب باید انجام دهیم توجه به اقتصاد و فرهنگ است و تمام تلاش مجلس در آینده در راستای تحقق این اهداف و ایجاد کمک های رفاهی و معیشت طبقات محروم جامعه خواهد بود.

وی با بیان اینکه تمام دغدغه مجلس، بودن در کنار مردم و استان های محروم است و در تلاشیم با ایجاد اشتغال پایدار و مولد بستر استقلال معیشتی را برای جوانان استان فراهم کنیم، گفت: در ذیل مقوله اقتصاد، نگاه به معیشت و رفاه مردم و مهار تورم سه موضوع اساسی به شمار می‌رود که تحریم‌ها،عامل اصلی بسیاری از مشکلات امروز کشورمان است و آسیب‌پذیرترین قشر در تمام سطح کشور بر اساس تحقیقات صورت گرفته، قشر کارگر است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: عمده قشری که در آینده، مساله کشور خواهند بود، قشر کارگری است و ما باید نیروی انسانی متخصص پرورش دهیم.

بسطامی با بیان اینکه بر اثر شیوع ویروس منحوس کرونا برخی اصناف، ۷۰ تا ۱۰۰درصد زیان دیده‌اند و وظیفه و عزم ما مرهم نهادن بر آلام این عزیزان و اقشار آسیب پذیر است، تصریح کرد: فراهم کردن بسته‌های معیشتی و حمایت های کرونایی از کارفرمایان برنامه مناسبی است اما جبران شکاف ایجاد شده امری حساس و درعین حال سخت است.

بسطامی گفت: اقتصاد ما متکی به نفت است و این موضوع دست متولیان امر را به هنگام برنامه ریزی می بندد، زیرا با کوچکترین حرکت قیمت نفت به شدت افزایش یا کاهش می یابد.

رئیس کمیته رفاه و تامین اجتماعی کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: این کمیسیون مهمترین کمیسیون مجلس است چرا که با رفاه و معیشت مردم، بیمه ها و کارگران و ...سر و کار دارد و از استاندار ایلام که پای کار است و خود شاهد پیگیری های ایشان در مرکز هستم، کمال تشکر را دارم.

بسطامی گفت: استان ما استانی بهره مند از منابع نفت و گاز است و با پیگیری‌های استاندار در جلسات متعدد با مسئولان کشور در حوزه نفت و گاز مقرر شد، طرح بزرگ پروپیلن که در راستای بهره مندی از تولیدات پتروشیمی در استان شکل می گیرد و از تولید به مصرف در کنار آن، برای ایجاد کارخانه های بزرگ ایجاد اشتغال در استان تصمیم گیری شود.

وی تصریح کرد: جانمایی پروژه پروپیلن در استان در حال انجام است و قرارداد اولیه و موافقت نامه اولیه بین استانداری و گروه سرمایه‌گذاری ایرانیان ایجاد شده که این پروژه به صورت مستقیم، 4600 نفر و به صورت غیرمستقیم، بیش از 9000 نفر شغل از قبل آن ایجاد می‌کند.

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی بر بهره مندی مردم از تسهیلات اشتغال توسط بانک‌های عامل تاکید کرد و گفت: پیشنهاد می شود که هم سطح تسهیلات افزایش پیدا کرده و هم حداقل یک دوره تنفس دوساله به آن‌ها داده شود تا طرح‌ها به تولید برسند و مجریان از مزایای آن بهره مند شوند.

بسطامی تصریح کرد: در حال رایزنی برای سرمایه گذاری بخشی از شرکت های بزرگ و نهادهای حاکمیتی مانند ستاد امام، بنیاد مستعضفین، بنیاد علوی و شرکت های شستا در استان هستیم.

رییس کمیته رفاه و تامین اجتماعی کمیسیون اجتماعی مجلس بر پیگیری منطقه آزاد مهران اشاه کرد و گفت: کارهای آن توسط مراجع ذیربط و مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال پیگیری است، این طرح به مجمع تشخیص ارجاع شده و در تلاشی هستم، سریع تر انجام تا بخشی از معظل بیکاری استان کاهش پیدا کند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز به آموزش‌های مبتنی بر نیاز استان در حوزه های مختلف مخصوصاً در حوزه نفت و گاز نیازمندیم و با هماهنگی بین دانشگاه و صنعت، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، رشته های آن ها متناسب با نیاز استان باشد تا از ظرفیت و نیروی بومی در پروژه ها استفاده شود.

وی تاکید کرد: در پروژه های نفتی و گازی استان، نیروهای غیربومی زیادی استفاده شده است که باید از ظرفیت نیروهای بومی در چنین پروژه هایی طبق قانون توجه شود.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نظارت شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بر 124 پروژه در ایلام