220 واحد مسکونی در قالب اقدام ملی مسکن به فرهنگیان اراک اختصاص یافت


220 واحد مسکونی در قالب اقدام ملی مسکن به فرهنگیان اراک اختصاص یافت

اراک - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: 220 واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن به فرهنگیان اراک در شهر مهاجران اختصاص یافت.

«احمد مرزبان» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این واحدها در سه قطعه زمین به وسعت یک و نیم هکتار به‌منظور ساخت مسکن ۶ طبقه همراه با پیلوت با زیربنای هر واحد ۸۰ تا ۹۰ مترمربع اختصاص یافته است.

وی اظهار داشت: ۱۲۰ واحد مسکونی نیمه تمام در زمینی به وسعت نیم هکتار در مهاجران موجود است که اگر مصالحه با پیمانکار به نتیجه برسد، این واحدها برای فرهنگیان استان تکمیل می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: ۲۲۰ واحد در قالب طرح اقدام ملی مسکن در قالب تفاهم‌نامه وزارت راه و شهر سازی، وزارت آموزش و پرورش در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

مرزبان افزود: ۱۲۰ واحد نیمه کاره مهاجران که با مشارکت شرکت تعاونی فرهنگیان توسط پیمانکار رها شده در صورت نشست سه جانبه با آموزش و پرورش برای فرهنگیان استان به اتمام خواهد رسید.

۲۳ هزار و ۱۹۳ نفر در مراحل دوگانه طرح اقدام ملی مسکن ( اسفند و آذرماه سال گذشته) در این استان متقاضی بودند و ثبت‌نام کردند.

۶ هزار و ۵۰۰ نفر از متقاضیان استان در گام نخست و ۱۶ هزار و ۶۹۳ نفر نیز در مرحله دوم برای طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند.

تعهد دولت در طرح اقدام ملی مسکن ساخت ۴۰۰ هزار واحد تا پایان سال ۱۴۰۰ در کشور است.

استان مرکزی ۱۲ شهرستان و یک‌میلیون و ۴۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری