70 درصد جمعیت شهری چهارمحال‌وبختیاری از شبکه جمع‌آوری فاضلاب بهره‌مند هستند


70 درصد جمعیت شهری چهارمحال‌وبختیاری از شبکه جمع‌آوری فاضلاب بهره‌مند هستند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه با افتتاح تصفیه‌خانه لردگان تعداد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب چهارمحال و بختیاری به عدد 14 رسید، گفت: با این حساب در حال حاضر 70 درصد جمعیت شهری از شبکه جمع‌آوری فاضلاب در استان بهره‌مند هستند.

احمدرضا محمدی هشتم مردادماه در مراسم آغاز بهره‌برداری از پروژه‌های صنعت آب و برق با حضور مسئولان ارشد وزارت نیرو در چهارمحال و بختیاری با اشاره به افتتاح تصفیه‌خانه لردگان، اظهار کرد: این تصفیه‌خانه با ظرفیت ۶ هزار مترمکعب در شبانه‌روز و با روش لجن فعال با قابلیت حذف ازت و فسفر فاضلاب را تصفیه می‌کند و برای اجرای آن حدود ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این تصفیه‌خانه سالانه حدود ۲.۲ میلیون متر مکعب پساب تولید می‌کند و سرمایه‌گذاران می‌تواند از آب این پساب برای صنعت و کشاورزی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه با افتتاح تصفیه‌خانه لردگان تعداد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب چهارمحال و بختیاری به عدد ۱۴ رسید، عنوان کرد: با این حساب در حال حاضر ۷۰ درصد جمعیت شهری از شبکه جمع‌آوری فاضلاب در استان بهره‌مند هستند.

محمدی در پایان با اشاره به اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب لردگان سومین تصفیه‌خانه بزرگ استان است، یادآور شد: اجرای شبکه‌های فاضلاب، منابع آبی و چاه‌های تأمین آب را از تهدید آلودگی نجات می‌دهد.

افتتاح ۱۴ پروژه در حوزه برق در چهارمحال و بختیاری

‌در ادامه جلسه مجید فرهزاد مدیرعامل شرکت نیروی برق چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در شهریورماه سال گذشته با حضور وزیر نیرو ۱۱ پروژه در حوزه برق در این استان افتتاح شد و در کمتر از ۱۱ ماه نیز ۱۴ پروژه در این حوزه با اعتباری بالغ بر ۳۳۷ میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: از سال ۹۲ حدود ۲ هزار میلیارد تومان پروژه برای چهارمحال و بختیاری توسط وزارت نیرو تعریف شد، حدود ۷۶۰ میلیارد تومان از این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیدند و حدود ۸۰۹ میلیارد پروژه دیگر نیز در دست اجرا است که میانگین پیشرفت فیزیکی آن‌ها حدود ۶۵ درصد است، پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالا تا پایان دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

فرهزاد با اشاره به اینکه ۹۹.۵ درصد از روستاهای چهارمحال و بختیاری از نعمت برق برخوردار هستند، گفت: از سال ۹۲ حدود ۲ هزار کیلومتر شبکه برق در استان اجرا شده است و همچنین ۴۱ روستا نیز در این سال‌ها برق‌رسانی شده‌اند، در این مدت نیز ظرفیت برق ۸۸۵ مگا ولت افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت نیروی برق چهارمحال و بختیاری از کاهش تلفات برق در استان خبر داد و افزود: تلفات این حوزه از ۱۵.۵ به ۸.۶۷ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه در ۵۴ روز پیک بار مصرف برق در کشور، چهارمحال و بختیاری با مشکل تأمین برق مواجه نبود، یادآور شد: با شدت افزایش مصرف برق در استان مواجه بودیم، اما تمام مدت در محدوده سبز قرار داشتیم.

فرهزاد در پایان گفت: توسعه پست ۴۰۰ به ۱۳۲ کیلوولت لردگان، خط چهار مداره ۱۳۲ کیلوولت لردگان – فلارد و خط دومداره ۱۳۲ کیلوولت فلارد – پتروشیمی اوره لردگان به ارزش ۲۴ میلیارد تومان نیز در شهرستان لردگان امروز به بهره‌برداری رسید.

حل مشکل برق صنایع لردگان

در پایان رسول موسی رضایی مدیرعامل شرکت برق‌ منطقه‌ای اصفهان در این مراسم با تأکید بر اینکه در چهارمحال و بختیاری افت ولتاژ نداریم، اظهار کرد: سرمایه‌گذاران می‌توانند در حوزه انرژی و برق در این استان سرمایه‌گذاری کنند.

وی با اشاره به اجرای شبکه پست برق در شهر فرادنبه، توضیح داد: ۳۶۰ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه در نظر گرفته شده است و روند تکمیل آن به سرعت در حال انجام است.

موسی رضایی با اشاره به اینکه مشکل تأمین برق صنایع لردگان با اجرای پروژه توسعه پست ۴۰۰ به ۱۳۲ کیلوولت لردگان به طور کامل رفع شد، افزود: صنایعی نظیر پتروشیمی، سیمان، صنایع نفت و حتی فولاد نیز می‌توانند به صورت ۲۴ ساعته از برق پایدار استفاده کنند.

در پایان جلسه با حضور قاسم تقی‌زاده خامسی معاون آب و آبفای وزیر نیرو مدیران جدید آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری معرفی شدند.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر عروسکی الیزابت داعشی پایتخت / نیلوفر رجایی فر چه بود و چه شد ! + عکس ها