540 فرصت شغلی از سوی بنیاد برکت در خمین ایجاد شد


540 فرصت شغلی از سوی بنیاد برکت در خمین ایجاد شد

خمین - ایرنا - مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در خمین گفت : این بنیاد با اعطای 200 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زا 540 فرصت شغلی در این شهرستان ایجاد کرده است.

«احمد اسدی» روز ‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کسب و کارهای ایجاد شده از محل پرداخت تسهیلات اشتغال بنیاد برکت خمین در زمینه پرورش دام سبک و سنگین، پرورش ماهی، تولید عسل، چوب، ایجاد گلخانه و تولید پوشاک بوده است.
وی ادامه داد: طرح سحاب (سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغال برکت»)از پارسال با هدف رفع محرومیت در زادگاه امام راحل آغاز شد و چهار تسهیلگر در اجرای این طرح حضور دارند.
مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در خمین اقشار آسیب پذیر و جوانان تحصیل کرده بدون شغل را در اولویت پرداخت تسهیلات اشتغالزا از سوی این بنیاد بیان کرد.
اسدی با اشاره به اینکه ۲ هزار متقاضی از خمین در طرح سحاب ثبت نام کردند، اظهار داشت: اجرای این طرح در ۷۱ روستای دارای بیش از ۵۰ خانوار خمین پی گرفته شده ومتقاضیان در ۵۴ روستا توانستند در سامانه ثبت‌نام کنند.
وی یادآور شد: ایجاد ۴۸۲ فرصت شغلی از سوی این نهاد در قالب طرح سحاب مناطق روستایی این شهرستان امسال تکلیف شده و اقدامات گسترده‌ای برای تحقق این برنامه آغاز شده است.
مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در خمین اظهارداشت: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای اجرای هر طرح شغلی فردمحور در مناطق روستایی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات با کارمزد چهار درصد پرداخت می‌کند.
وی افزود: طرح‌های اشتغالزای فردمحور در بخش‌های مختلف از جمله صنایع‌دستی، پرورش قارچ، دام سبک، پرورش شتر، پرورش زنبور عسل، ماکیان و بوقلمون، ماهیان سردآبی، نجاری، تولید کیف، کفش و پوشاک، قالی‌بافی، دانش بنیان و گلخانه حمایت مالی می‌شود.
مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در خمین گفت: ۶۰۰ نفر در حوزه تولید پوشاک در خمین فعالیت دارند و این شهرستان ظرفیت برندسازی در حوزه کیف و پوشاک را دارد.
اسدی افزود: در سطح استان مرکزی برند پوشاک وجود ندارد و خمین می تواند در مدت سه سال به قطب تولید پوشاک در کشور و استان تبدیل شود.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی است و ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...