نوای یا مولا علی در مساجد آستارا طنین‌انداز شد


نوای یا مولا علی در مساجد آستارا طنین‌انداز شد

آستارا - ایرنا - جشن‌های عید سعید غدیرخم با حضور محدود شهروندان و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مساجد آستارا برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان با زمزمه یا مولا علی (ع) عشق و ارادت خود را به امامت و ولایت نشان می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا جشن های غدیر با آذین خیابان ها و میدان های اصلی شهرهای آستارا و لوندویل جلوه دیگری به خود گرفته و بیشتر مساجد، اجرای برنامه های معنوی را با رعایت پروتکل های بهداشتی شاهد بودند و عصر امروز شنبه نیز علاوه بر برپایی کاروان خودرویی غدیر، عاشقان خاندان اهل بیت (ع) با اجرای برنامه هایی در بقعه امام زادگان ابراهیم و قاسم (ع) به مولا علی (ع) اظهار علاقه خواهند کرد.

بازاریان بازار ساحلی آستارا نیز با توزیع شکلات بسته بندی شده و با رعایت موارد بهداشتی در میان گردشگران، علاقه خود را به نخستین امام شیعیان اظهار می کنند.

امام جمعه آستارا شامگاه جمعه در جشن عید غدیر خم در مسجد عباسیه این شهرستان گفت: خداوند متعال در چنین روزی، دین را تکمیل و نعمت خویش را بر مومنان تمام و کافران را مایوس کرد.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا بیان کرد: دین بدون ولایت ناقص است و پیامبر اکرم (ص) پس از تحمل ۲۳ سال سختی در ترویج و اشاعه اسلام، در روز عید غدیر با معرفی علی (ع) به عنوان جانشین خود، دین اسلام را کامل کرد.

وی افزود: شهادت امام علی(ع) در نماز، امام حسین (ع) و یارانش در کربلا و کشته شدن مسلمانان بی گناه در کشورهای اسلامی به دست دشمنان قسم خورده قرآن، نتیجه خارج شدن دین از مسیر اصلی است.

مولودی خوانی در وصف مولای متقیان (ع) و توزیع شیرینی از دیگر بخش های عید غدیر خم در شهرستان آستارا بود.

امروز شنبه مصادف با هجدهم ذی الحجه، روز عید غدیر خم است و شیوع بیماری کرونا که بیش از ۲۰۰ کشور جهان را درگیر خود کرده، باعث محدودیت هایی در برگزاری اجتماعات مردمی و آئین ها شده و بسیاری از برنامه ها با حضور محدود افراد و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی اجرا می شود.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و ۱۷ درصد جمعیت آن را برادران و خواهران اهل سنت تشکیل می دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)