رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان در خط مقدم مبارزه با کرونا


رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان در خط مقدم مبارزه با کرونا

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: همچنان در راستای مبارزه با کرونا مردم را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی دعوت می‌کنیم.


شهرام حبیب‌زاده ۱۸ مرداد در بازدید از مراکز درمانی و بیمارستانی اردبیل اظهار کرد: ما از ابتدای شیوع این بیماری در اردبیل مردم را به رعایت موازین بهداشتی توصیه کردیم و اکنون نیز از مردم درخواست داریم تا با عمل به توصیه‌های ستاد کرونا در قطع زنجیره ابتلا ما را یاری کنند.
وی با تشریح وضعیت و آمار کرونای استان در ۲۴ ساعت گذشته خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۴۵ بیمار در مراکز درمانی استان بستری شده که از این تعداد ۲۷ نفر در اردبیل، ۵ نفر در پارس‌آباد، ۴ نفر در مشگین‌شهر، ۴ نفر در گرمی و ۵ نفر در خلخال بستری و خوشبختانه ۴۲ نفر با بهبودی نسبی مرخص شده‌اند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: در حال حاضر تعداد ۳۴۷ نفر در مراکز درمانی استان بستری بوده که از این تعداد ۶۹ نفر بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند و متاسفانه ۶ نفر در طی ۲۴ ساعت گذشته فوت کردند.
حبیب‌زاده گفت: از عموم هم استانی‌ها درخواست می‌کنیم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، شستن دست‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی را در اولویت کاری خود قرار دهند تا هرچه سریعتر با شکستن دادن این بیماری روند عادی به جامعه بازگردد.
همچنین دستورالعمل ستاد کرونا برای محرم و صفر اعلام شد که مردم ملزم به رعایت این دستورالعمل هستند.
در این دستورالعمل بر رعایت کاهش ساعات برگزاری مراسم حداکثر دو ساعت تاکید شده و جابجایی هیات‌ها و دسته‌روی ممنوع می‌باشد.
همچنین براساس این دستورالعمل استفاده از طبل، سنج و وسایل مشابه در برگزاری مراسم ممنوع می‌باشد و بدیهی است مراسم سینه‌زنی و زنجیرزنی با زنجیر شخصی در محل مراسم بدون جابجایی مجاز می‌باشد.
ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مراسم عزاداری، استفاده از ماسک به صورت مستمر و اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با مراسم و نذورات از دیگر تاکیدات این دستورالعمل ستاد کروناست.
پیش‌بینی استفاده از راهکارهای جایگزین در مناطق و شهرهایی که امکان برگزاری حضوری مراسم وجود ندارد و کارگروه‌های ستاد استانی مبارزه با کرونا ملزم به ابلاغ این دستورالعمل‌ها برای برگزاری آئین‌های عزاداری در ماه محرم با حفظ پروتکل‌های بهداشتی است.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)