نکات بهداشتی سفر در دوران کرونا


نکات بهداشتی سفر درباره اصول اولیه و مورد تایید سازمان جهانی بهداشت درباره سفر کردن است. این اصول بهداشتی به کاهش انتقال ویروس کرونا کمک می کند در عین حال به افراد این امکان را می دهد تا فعالیت های خود را به طور کامل لغو نکنند. یکی از کارهایی که پس از شیوع کرونا تقریبا به صفر رسید سفر کردن است. در همه جای دنیا در فصل تابستان عطش خاصی برای سفر...

نکات بهداشتی سفر درباره اصول اولیه و مورد تایید سازمان جهانی بهداشت درباره سفر کردن است. این اصول بهداشتی به کاهش انتقال ویروس کرونا کمک می‌کند در عین حال به افراد این امکان را می‌دهد تا فعالیت‌های خود را به طور کامل لغو نکنند. یکی از کارهایی که پس از شیوع کرونا تقریبا به صفر رسید سفر کردن است. در همه جای دنیا در فصل تابستان عطش خاصی برای سفر وجود دارد و این امری طبیعی است. اما در دوران کرونا چطور سفر کنیم تا پس از تحمل ماه‌ها قرنطینه بتوانیم کمی تفریحی کنیم و روحیه‌ای تازه کنیم. راهکارهایی که در مطلب نکات بهداشتی سفر در دوران کرونا عرضه می‌شود با توجه به بیانیه‌های سازمان بهداشت جهانی و پروتکل‌های بهداشتی دریافتی از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است. جزییات کامل درباره پوشاندن صورت و استفاده ماسک، حفظ فاصله اجتماعی در تجمعات و... بخش‌هایی از نکات بهاشتی در حین سفر هستند.

نکات بهداشتی سفر در دوران کرونا

استفاده از ماسک، مهمترین نکته در سفر

بعد از شیوع ویروس کرونا کم‌کم همه به این نتیجه رسیدند که استفاده از ماسک کمک بزرگی به کاهش انتقال ویروس کرونا از فردی به فرد دیگر می‌کند. بنابراین تا زمانی که با ویروس کرونا درگیر هستیم به چک لیست وسایل سفر خود ماسک را اضافه کنید. برای سفر می‌توانید از ماسک یکبار مصرف یا پارچه‌ای استفاده کنید. اگر از ماسک پارچه‌ای استفاده کنید شستشوی ماسک در طول سفر را فراموش نکنید. استفاده از ماسک در اتوبوس و در تورهای دالاهو الزامی است و لیدر به این موضوع در طول سفر نظارت دارد.

نکات بهداشتی سفر در دوران کرونا

خارج از اتوبوس بخصوص برای تورهایی که در فضای باز اجرا می‌شود خطر انتقال ویروس تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند که در ادامه از راهکارهای دیگری مانند حفظ فاصله اجتماعی صحبت خواهیم کرد تا شرایط برای انتقال ویروس باز هم به حداقل برسد.

حفظ فاصله اجتماعی در طول سفر

سفرهای دالاهو معمولا به سه بخش اساسی تقسیم می‌شوند. مسافران بخشی از سفر خود را در اتوبوس هستند، بخشی در محل اقامت خود و قسمت دیگری از سفر مشغول تماشای جاذبه‌ها و اجرای گشت ها هستند. بخش مهمی که نیازمند رعایت فاصله اجتماعی است زمانی است که مسافر در اتوبوس است. دالاهو تورهای خود را با نصف ظرفیت اجرا می‌کند تا مسافران بتوانند با رعایت فاصله احتماعی در اتوبوس بنشینند اما از آنجایی که رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی سفر نیازمند همکاری دوطرفه است، همواره از همه مسافران درخواست می‌شود در طول سفر علاوه بر استفاده از ماسک از تردد غیر ضروری در راهروی اتوبوس خودداری کنند. تا امروز از مسافران دالاهو برای رعایت این نکته بهداشتی متشکریم و امیدواریم این مورد ادامه داشته باشد.

نکات بهداشتی سفر در دوران کرونا

محلول ضدعفونی را فراموش نکنید

محلول ضدعفونی دست را حتما در لیست وسایل سفر خود قرار دهید. محلول ضد عفونی شامل الکل 70% است که معمولا برای پاکسازی سطوح و البته دست‌ها در حین سفر از آن استفاده می‌شود. در تورهای دالاهو پیش از سوار شدن مسافران اتوبوس و وسیله نقلیه ضدعفونی می‌شود اما با وجود این، همراه داشات این محلول به تمام مسافران توصیه می‌شود. در حین سفر همواره بعد از پیاده و سوار شدن یا لمس اشیا در طول سفر از ان استفاده کنید. بدون شک با رعایت این نکته تا حد بسیار زیادی انتقال ویروس را کاهش خواهید داد. استفاده از دستمال مرطوب و دیگر انواع محلول‌های ضدعفونی به اندازه الکل 70% موثر نیستند بنابراین توصیه می‌کنیم حتما از الکل به عنوان محلول ضدعفونی استفاده کنید. در طول سفر شستشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون و سپس ضدعفونی کردن آنها را فراموش نکنید.

نکات بهداشتی سفر در دوران کرونا

استفاده از دستکش:

همراه داشتن دستکش خیال‌تان را تا حدود زیادی راحت می‌کند. در مکان‌های عمومی که احتمال رعایت نکات بهداشتی در آنها کم است با دستکش راحت‌تر می‌توانید ریسک انتقال ویروس را کاهش دهید. هنگام استفاده از سرویس بهداشتی عمومی حتما از دستکش استفاده کنید و بعد از استفاده دستکش‌ها را در سطل زباله بیندازید.

نکات بهداشتی سفر در دوران کرونا

کیف کمری برای حمل وسایل بهداشتی:

برای حمل وسایل بهداشتی که بالاتر به آنها اشاره کردیم، کیف کمری یکی از مناسب‌ترین گزینه‌هاست. چند جفت دستکش، مایع ضدعفونی کننده، دستمال مرطوب آنتی باکتریال و تعدادی ماسک اضافی برای مدت زمانی که در سفر هستید را می‌توانید داخل کیف کمری خود قرار دهید.

نکات بهداشتی سفر در دوران کرونا



1399/05/21 | کد مطلب: 4719
برچسب‌ها: نکات سفر
نکات بهداشتی سفر در دوران کرونا
نکات بهداشتی سفر در دوران کرونا هانیه کاظمی
نکات بهداشتی سفر در دوران کرونا

مهندس برق، ارشد مدیریت، عاشق ورزش، موسیقی، مطالعه و تماشای فیلم



به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ساخت پایگاه جدید بالگردهای روسیه در نزدیکی مرز اوکراین