فرماندار شیروان: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محرم ضروری است


فرماندار شیروان: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محرم ضروری است

بجنورد- ایرنا- فرماندار شیروان گفت: با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا و برای حفظ سلامت مردم و جلوگیری از ابتلای به این بیماری، رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در ایام محرم ضروری است.

به گزارش ایرنا امین رضا مرآتی پنج‌شنبه‌شب در همایش فعالان فرهنگی شهرستان شیروان که در آستانه ماه محرم و صفر برگزار شد، اظهار داشت: اولویت و دغدغه تمامی مسوولان حفظ سلامت مردم است که مبنای آن رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسم عزاداری خواهد بود.

وی گفت: تاثیر منفی ویروس کرونا بر مناسبات اجتماعی و مناسک دینی بر هیچکس پوشیده نیست که ما با ۲ امر متضاد روبه رو هستیم چون از طرفی اجتماع با مناسک دینی عظمت و هویت می یابد و از سویی باید در راستای پیشگیری از ویروس کرونا از تجمع پرهیز کرد.

مرآتی با بیان اینکه قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا جز با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی محقق نمی شود، افزود: همه ما پای منابر و روضه های امام حسین(ع) بزرگ شده ایم ولی امسال باید با توجه به شرایط ویژه جامعه، حفظ سلامت شهروندان بیش از گذشته مورد اهتمام همگان باشد.

نماینده عالی دولت در شیروان گفت: شهرداری ها نیز باید نسبت به فضاسازی سطح شهرها متناسب با ایام سوگواری محرم اقدام کنند.

امام جمعه شیروان نیز گفت: دشمن امسال نیز همچون گذشته روی موضوع عزاداری اهل بیت (ع) برنامه ریزی دارد و این در حالی است که بیماری کووید ۱۹ سبک و سیاق زندگی ها و برگزاری مناسک دینی را تغییر داده است.

حجت الاسلام حسین تکمیلی با توجه به شرایط فعلی و حساس بودن برگزاری مراسم محرم در سال جاری اظهار داشت: باید به گونه ای شرایط را پیش ببریم که هم عاشقان اهل بیت (ع) با حفظ پروتکل ها عزادارای سیدالشهدا را داشته باشند و هم دشمن مجال سوء استفاده پیدا نکند.

شیروان، دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی وضعیت قرمز کرونایی دارد و این هفته نیز آیین نماز جمعه در آن برگزار نمی شود.

استان خراسان شمالی از چهارم مردادماه در شرایط قرمز کرونایی است که بنابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این وضعیت همچنان پایدار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا