رژیم صهیونیستی مهمترین تهدید منطقه است


سیدحسن نصرالله تاکید کرد برای اینکه نحوه تعامل با این غده سرطانی یعنی رژیم صهیونیستی را تشخیص دهیم، باید تاریخ چند صد ساله فلسطین را بدانیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از بیروت، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت فرا رسیدن ایام عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام، مقاومت را تنها راه آزادی و نجات سرزمین‌های اشغالی از لوث وجود رژیم اشغالگر صهیونیستی دانست و افزود: تمایز بین ماهیت این رژیم و ماهیت آمریکا در برخی مواقع بسیار سخت است و هر دو برای تحقق اهداف مشخصی حرکت می‌کنند.
سیدحسن نصرالله، مردم لبنان و مسلمان را به خوانش دقیق به دور از خوانش سطحیِ تاریخ و نحوه شکل‌گیری رژیم صهیونیستی دعوت کرد که عدم قرائت درست تاریخ، منجر به برداشت اشتباه می‌شود.
دبیرکل حزب‌الله لبنان، شناخت تاریخ فلسطین و تاریخ متجاوزانی که پا به سرزمین تاریخی فلسطین گذاشتند را لازمه مقابله با دشمن صهیونیست دانست. او گفت: «برای اینکه نحوه تعامل با این غده سرطانی یعنی رژیم صهیونیستی را تشخیص دهیم، باید تاریخ چند صد ساله فلسطین را بدانیم و نقاط قدرت و ضعف آن‌ها را بشناسیم. صهیونیست‌ها تحت پوشش دین، نقشه اشغالگرانه فاجعه‌بار خود را اجرا کردند».
سید حسن نصرالله، هدف از اعلام توافق عادی‌سازی بین امارات و رژیم صهیونیستی و اعمال فشار و محاصره در منطقه را تسلیم شدن مردم فلسطین در برابر خواسته‌های صهیونیست‌ها دانست.
دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: «برخی از عرب‌ها بر این باورند که صهیونیست‌ها در فلسطین حق دینی دارند ولکن گزینه‌های آن‌ها (صهیونیست‌ها) بیشتر بود و می‌توانستند کشوری در آرژانتین با اوگاندا ایجاد کنند. اینکه آن‌ها تنها در فلسطین اقدام به چنین کاری کردند، بیانگر این است که مسئله کاملا سیاسی است».
سید مقاومت گفت: که بدترین شکل برده‌داری در تاریخ بشریت در جایی شکل گرفته و ثبت شده است که امروز به آن ایالات متحده آمریکا می‌گویند.
سید حسن نصرالله گفت: «در حقیقت، آمریکا یک کشور وحشی و دارای تبعیض نژادی است و ما از آن انتظار نداریم که حق یا احترام به انسان را به رسمیت بشناسد و برای ما درس حقوق بشر بدهد».
دبیرکل حزب‌الله، دولت انگلیس را نوکر صهیونیست‌ها دانست و گفت: آن‌ها خود را وقف تحقق اهداف استعماری صهیونیست‌ها کردند.
سید مقاومت به ماجرای فتح مکه اشاره کرد و گفت که در روز فتح مکه پیامبر (ص) با آن اخلاق بزرگ خود، به مخالفان و مشرکان گفت «بروید شما آزاد شده‌اید». با این حال، فرزندان این افراد (الطلقاء) بعد‌ها تنها نوه ذکور ایشان را در کربلاء محاصره کردند و دست به ارعاب و تهدید آن‌ها زد.
سید حسن نصرالله گفت: کسانی که حماسه کربلا را رقم زدند، امروز برای ما الگو هستند؛ آن‌ها در روز‌های سخت برای ما الگوی خوبی هستند تا ثابت‌قدم باشیم و از پیشامد‌ها ترس به دل را ندهیم.
او افزود: «تاریخ ما پر است از شخصیت‌ها و الگو‌های شریف و ممتازی که می‌توان از آن‌ها درس آموخت و در زندگی از آن‌ها کمک گرفت».
دبیرکل حزب‌الله لبنان، با اشاره به شرایط کرونایی و عدم امکان برگزاری مراسم عزاداری همانند سال‌های گذشته، از شیعیان خواست با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، به مناسبت‌های محرم اهتمام داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال