جرد کوشنر: توافق با اسرائیل، امارات را به جنگنده‌های اف-35 نزدیک کرده است


جرد کوشنر: توافق با اسرائیل، امارات را به جنگنده‌های اف-35 نزدیک کرده است

مشاور ارشد ترامپ گفت: عادی سازی روابط میان ابوظبی و تل آویو، امارات متحده عربی را به جنگنده‌های اف-35 نزدیک کرده است.

به گزارش افکارنیوز،

به نقل از تایمز آو اسرائیل، جرد کوشنر، داماد و مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا ، طی گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان اعلام کرد عادی سازی روابط بین اسرائیل و امارات، احتمال دستیابی ابوظبی به جنگنده‌های F-۳۵ را افزایش می‌دهد.

اخبار بین الملل- کوشنر درباره توافق نامه احتمالی درباره فروش جنگنده‌ به امارات گفت: «آمریکا در حال بررسی این موضوع است.» نتانیاهو پیشتر این موضوع را که فروش جنگنده‌های F-۳۵ بخشی از توافق با امارات است رد کرده بود.

هفته گذشته، انور قرقاش، وزیر خارجه امارات اعتراف کرد «خرید بمب افکن‌های F-۳۵ از آمریکا جزئی از توافق با اسرائیل نیست، اما این توافق نامه باید هرگونه مانعی در این مورد را برطرف کند».

سال‌ها است که آمریکا درخواست‌های کشور‌های عربی برای خرید سیستم‌های پیشرفته تسلیحات آمریکایی را رد می‌کند، بخشی از آن به دلیل نگرانی از مخالفت کشورهای اسلامی و عربی با رژیم صهیونیستی است.

کوشنر طی این مصاحبه گفت هر تصمیمی درباره فروش جنگنده‌های F-۳۵ به امارات با توجه به قابلیت‌های نظامی رژیم صهیونیستی انجام می‌پذیرد. وی افزود: «آمریکا اقدامات خود را مطابق با معیار‌های صحیح انجام می‌دهد، اما این مطلبی است که وزارت خارجه و ارتش آمریکا درباره آن تصمیم‌گیری می‌کنند». اظهارات کوشنر بار دیگر تایید می‌کند که اولویت نخست آمریکا در منطقه غرب‌آسیا، رژیم صهیونیستی است و اینکه واشنگتن به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نگاهی ابزاری دارد تا اهداف خود را به پیش ببرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید| چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟