دادستان شهرری: متهم به قبرفروشی در ابن‌بابویه دستگیر شد


دادستان شهرری: متهم به قبرفروشی در ابن‌بابویه دستگیر شد

شهرری - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری گفت:فروشنده غیرقانونی قبر در آرامستان ابن بابویه شهرری دستگیر شد.

علامرضا نوفرستی شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متهم با دستور دادستانی توسط نیروی انتظامی امروز درحالی دستگیر شد که شاکیان را تهدید کرده که رضایت دهند و پرونده را پیگیری نکنند.

وی اظهار داشت: تا این لحظه چهار نفر از شاکیان مراجعه کرده اند که حسب اظهارات آنها، هر کدام بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان به متهم پرداخت کرده اند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری تصریح کرد: ماه گذشته انتشار موضوعی در فضای مجازی مبنی بر اینکه فردی از وضع خاص هموطنانی که عزیزشان را از دست داده بودند و تمایل داشتند متوفی آن‌ها در آرامستان ابن بابویه دفن شود، سوء استفاده و مبالغی را به ناحق از مردم دریافت کرده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به این که دادستانی اخبار شهرستان را در فضای مجازی مرتب رصد می‌کند، ما به این موضوع ورود و اعلام کردیم اگر شکایتی در این زمینه وجود دارد به دادستانی مراجعه کنند. نوفرستی گفت: بر اساس مستندات موجود صرفا حدود پنج میلیون تومان از این مبالغ به آرامستان اختصاص یافته و متهم از مابقی مبالغ سوء استفاده کرده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری نیز پیشتر اعلام کرده بود: این شخص در مورد تعرفه حق‌الدفن پرداختی خانواده متوفیان وارد عمل شده و مبالغی را به صورت دلخواه دریافت می‌کرده در حالیکه او هیچ سمتی در اوقاف نداشته است.

به گفته حجت‌الاسلام مرتضی صادقی، این فرد در آرامستان «ابن بابویه» فقط میز و صندلی، باند و بلندگو اجاره می‌داد و با توجه به نوع کارش و تماسی که با خانواده متوفیان داشت، از آنان پول دریافت می‌کرد.

به گزارش ایرنا «ابن بابویه» نخستین گورستان شهرری و دومین گورستان بزرگ تهران است و بسیاری از مشاهیر ایران در آن مدفون هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بنچمارک چیست؟ معرفی انواع برنامه و سایت های تست Benchmark