منابع‌طبیعی طی 3سال اخیر به اندازه یک دهه طرح‌ آبخیزداری در مهدی‌شهر اجرایی کرده


منابع‌طبیعی طی 3سال اخیر به اندازه یک دهه طرح‌ آبخیزداری در مهدی‌شهر اجرایی کرده

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر گفت: در سه سال گذشته به اندازه یک دهه طرح‌های آبخیزداری در شهرستان مهدیشهر اجرایی شده است.

حمیدرضا عبدوس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۱۷ میلیارد ریال اعتبار در دولت دوازدهم در این شهرستان برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری هزینه شده است.

وی ادامه داد: طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری اجرا شده این شهرستان در سه ساله 1397 تا ۱۳۹۹ از لحاظ وسعت و حجم طرح با همه طرح‌های اجرا شده در 10 سال قبل از آن برابری می‌کند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر اضافه کرد: سه سال گذشته ۲۸ هزار متر مکعب طرح‌های آبخیزداری در حوضه‌های آبخیز شهرستان مهدیشهر از محل صندوق توسعه ملی اجرایی شد.

وی بیان کرد: سال ۹۷ طرح‌های آبخیزداری به حجم هفت هزار متر مکعب در دو حوضه آبریز با اعتبار ۵۷ میلیارد ریال و در سال ۹۸ در چهار حوضه دیگر به حجم ۱۶ هزار مترمکعب با صرف ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان مهدیشهر احداث شد.

عبدوس تصریح کرد: امسال اجرای طرح‌های مکانیکی آبخیزداری مانند بند سنگ و ملات به حجم پنج هزار متر مکعب در ۲ حوضه آبخیز با صرف ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در دست احداث و تکمیل است.

وی ادامه داد: تکمیل طرح آبخیزداری در حوضه گل‌رودبار شهرستان مهدیشهر آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود این طرح آبخیزداری نیز در پاییز امسال در صورت مساعد بودن شرایط جوی تکمیل شود.

این مدیر از طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری به عنوان راهکاری برای مقابله با سیلاب نام برد و یادآوی کرد: طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری نقشی مهم در کنترل سیلاب و رواناب‌های حاصل از بارش باران، تقویت سفره آب‌های زیرزمینی و جلوگیری از فرسایش خاک دارد و بر همین اساس انجام عملیات مکانیکی و زیستی در قالب طرح‌‎های آبخیزداری در حوضه های آبخیز مهدیشهر در دستور کار است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدیشهر گفت: سال گذشته به منظور تقویت پوشش گیاهی ۵۵۰ هکتار از عرصه‌های منابع‌طبیعی این شهرستان با مشارکت بهره‌برداران کپه کاری شده است.

انتهای پیام



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اتحادیه اروپا تحقیقات جدیدی را در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا آغاز خواهد کرد