انتخابات ، آزمایش خوبی برای انتخابات1400 بود


انتخابات ، آزمایش خوبی برای انتخابات1400 بود

سخنگوی ستاد انتخابات کشور برگزاری دور دوم انتخابات مجلس را نمونه‌ای موفق و آزمایشی برای انتخابات 1400 دانست.

انتخابات ، آزمایش خوبی برای انتخابات1400 بودبه گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفتگو؛ موسوی در مصاحبه با برنامه «رویداد» ضمن ارزیابی مشارکت عمومی در مرحله دوم انتخابات مجلس اظهار کرد: انتخابات در ۸ استان برگزار شد و در برخی حوزه‌ها ساعات رأی گیری افزایش پیدا کرد.
وی با اشاره به مراحل پیوستن ۱۰ نماینده جدید به مجلس شورای اسلامی، گفت: اعتبار نامه این نماینده‌ها باید در مجلس بررسی شود و اگر این فرایند‌ها انجام شد و تایید نهایی صورت گرفت، این ۱۰ نفر نماینده‌های مردم در مجلس یازدهم خواهند بود.
موسوی با اعلام اینکه تا زمانِ تایید اعتبارنامه‌ها، این افراد بعنوان منتخب مردم محسوب می‌شوند، اسامی نماینده‌های منتخب را نام برد و افزود: بر اساس تقویم زمانی قرار بود انتخابات را ۲۹ فروردین برگزار کنیم و با اوجِ شیوع کرونا، انتخابات تحت تاثیر قرار گرفت.
وی با تاکید به این مهم که انتخابات نباید به سلامت جامعه و مردم آسیب می‌رساند، به تاخیر ۵ ماهه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس یازدهم اشاره کرد و گفت: شیوه نامه‌های بهداشتی با همکاری شورای نگهبان و وزارت بهداشت تهیه و ستاد ملی کرونا هم آن را تصویب و برای اجرا ابلاغ کرد.
موسوی خاطرنشان کرد: ضمن هماهنگی‌های از پیش برنامه‌ریزی شده، شعب را ضد عفونی و مجهز به دستکش و مواد ضد عفونی نمودیم و از طریق رسانه ملی و فضای مجازی آموزش‌های لازم را ارائه دادیم.
وی گفت: از مردم هم خواستیم فاصله اجتماعی را رعایت کنند و ماحصل کار این بود که خوشبختانه مردم همکاری بسیار خوبی داشتند و لذا این انتخابات را بعنوان پایلوت برای انتخابات سراسری در سال ۱۴۰۰ مبنا قرار دادیم.
موسوی با بیان اینکه نقاط آسیب و قوت شناسایی شده است، افزود: از این فرصت استفاده می‌کنیم و در انتخابات ریاست جمهوری در سال آتی دغدغه مردم را کاهش خواهیم داد.


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ماجرای مرگ تلخ و همزمان پدر و پسر