اجرای آبیاری نوین در 9 هزار و 800 هکتار از اراضی خراسان رضوی


اجرای آبیاری نوین در 9 هزار و 800 هکتار از اراضی خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی گفت: هم اکنون در 9 هزار و 800 هکتار از اراضی کشاورزی این استان سامانه‌های آبیاری نوین در دست اجراست.

محمدرضا اورانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال افزون بر هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای سامانه‌های آبیاری نوین به استان خراسان رضوی ابلاغ اعتبار شده است.

وی ادامه داد: با توجه به حجم خوب اعتبارات امسال همه کشاورزان و بهره‌برداران می‌توانند برای تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی خود اقدام کنند تا این سامانه‌ها به اجرا در آید.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی گفت: مجموع سطوح اراضی زراعی و باغی این استان حدود ۷۰۵ هزار هکتار است اما به خاطر محدودیت منابع آب اغلب مزارع در شرایط کم آبیاری کشت می‌شوند.

اورانی افزود: بر اساس آب موجود و در دسترس بخش کشاورزی خراسان رضوی که حدود چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب در سال است ظرفیت و توان اراضی مستعد اجرای آبیاری نوین حدود ۶۰۰ هزار هکتار برآورد می‌شود که از این میزان در ۱۵۸ هزار هکتار سامانه های نوین آبیاری اجرا شده است و در حدود ۴۵۰ هزار هکتار امکان اجرا وجود دارد.

وی با اشاره به حمایت‌های دولت تدبیر و امید از اجرای طرح‌های آبیاری نوین و تامین اعتبار لازم برای اجرای این طرح‌ها ادامه داد: افزون بر ۱۰۰ هزار هکتار از مجموع کشتزارهای مجهز به آبیاری نوین در این به سیستم یاد شده مجهز شده اند.

۳۶۳ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی خراسان رضوی سالانه هشت میلیون تن انواع محصولات باغی، زراعی و دامی تولید می‌کنند.
سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید و عرضه ۸۳ نوع محصول در خراسان رضوی زیر کشت می‌رود.
بخش کشاورزی ۲۸ درصد اشتغال و ۳۰ درصد صادرات غیرنفتی استان خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟