یک دست‌اندرکار: فعالیت دلالان به صنعت حمل و نقل گناباد آسیب می‌زند


یک دست‌اندرکار: فعالیت دلالان به صنعت حمل و نقل گناباد آسیب می‌زند

گناباد- ایرنا- رییس انجمن صنفی موسسات و شرکتهای حمل و نقل گناباد گفت: فعالیت دلالان موجب زیان و آسیب اقتصادی قابل توجهی به صنعت حمل و نقل این شهرستان شده و به این بخش مهم اقتصادی در منطقه جنوب خراسان رضوی ضربه می‌زند.

علی میر روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: افزایش فعالیت دلالها در بخش جابجایی کالا و بار نه تنها به رانندگان بلکه به شرکتهای حمل و نقل گناباد هم خسارتهای بسیار وارد می کنند و بسیاری از بارهای گناباد در شهرستان فردوس بارگیری می شود.

وی ادامه داد: با مساله بومی گرایی و توجه بیشتر به رانندگان بومی به شدت مخالفیم و رانندگان از هر نقطه کشور می توانند در این شهرستان مبادرت به جابجایی کالا و بار کنند ولی دلالها مشکلات بسیاری برای فعالان این بخش ایجاد کرده اند و به دنبال صرفه اقتصادی خود هستند و بخش حمل و نقل گناباد با وجود آنکه از منطر تعداد وسائل نقلیه سنگین قطب این بخش در استان به شمار می رود ولی به دلیل سوء استفاده واسطه ها با تنگناها و ضرر و زیان اقتصادی فراوان دست به گریبان شده است.

رییس انجمن صنفی موسسات و شرکتهای حمل و نقل گناباد گفت: فرسودگی و عمر بالای ناوگان حمل و نقل و پیر شدن فعالان این بخش در گناباد از دیگر تنگناهای مهم به شمار می رود و توجه بیشتر مسوولان ذیربط به رفع این معضل و حمایت از آنان ضروری است.

فرماندار گناباد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: حمل و نقل و محورهای مواصلاتی پایه اصلی اقتصاد کشور را تشکیل می دهند و رانندگان و دست اندرکاران حمل و نقل گناباد به عنوان قطب حمل و نقل استان خراسان رضوی بعد از انقلاب و دوران دفاع مقدس و دوران سازندگی در عرصه های مختلف توسعه و رونق اقتصادی حضور تاثیر گذاری داشتند.

حامد قربانی افزود: اقدامات خوبی طی بیش از ۴۰ سال گذشته و دولت تدبیر و امید در توسعه حمل و نقل کشور انجام شده و فعالان این بخش به عنوان خط مقدم اقتصاد در شرایط سخت اقتصادی و تشدید تحریمهای دشمنان با فعالیتهای صادقانه اجازه ندادند اقتصاد با وقفه مواجه شود.

وی همچنین به مشارکت مطلوب رانندگان و فعالان صنعت حمل و نقل در توسعه گناباد اشاره و بیان کرد: راه دسترسی فرودگاه این شهرستان که دو میلیارد ریال اعتبار برای بازگشایی آن نیاز بود با مشارکت مردم و توسط ۶۰ دستگاه کامیون به صورت خودجوش بازگشایی شد.

فرماندار گناباد ادامه داد: از مجموع بالغ بر ۸۹۰ کیلومتر محورهای مواصلاتی در گناباد ۵۴۰ کیلومتر آسفالته و ۳۵۰ کیلومتر در دست اجراست.

نماینده مردم گناباد و بجستان و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هم گفت: اعتبارات عمرانی کشور از ۶۴۰ هزار میلیارد ریال در بودجه سال جاری به ۷۱۰ هزار میلیارد ریال در بودجه سال آینده افزایش پیدا کرد که ۴۰ درصد این میزان به بخش حمل و نقل اختصاص یافته است.

حمید بنایی افزود: میزان نیاز سالانه لاستیک در کشور ۴،۵ میلیون حلقه است و یک میلیون و ۹۰۰ هزار حلقه لاستیک در داخل کشور تولید می شود.

شهرستانهای گناباد و بجستان با برخورداری از پنج هزار دستگاه خودروی سنگین در قالب ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و ۲۰ هزار نفر فعال این بخش بزرگترین ناوگان حمل و نقل را در خراسان رضوی دارد. مجموع جمعیت این شهرستانها ۱۴۰ هزار نفر است. گناباد در فاصله ۲۸۷ و بجستان در فاصله ۲۷۸ کیلومتری جنوب مشهد واقع هستند.

۲۶ آذر ماه در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران "روز حمل و نقل" نامگذاری شده است. به همین مناسبت طی روزهای ۲۶ آذر تا یکم دی ماه برنامه‌هایی در قالب عنوان "هفته حمل و نقل" برگزار شده و مسائل این بخش از اقتصاد مورد تعمق و بررسی کارشناسان و دست‌اندرکاران قرار می‌گیرد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!