جایگزینی نایلون با کیسه‌های پارچه‌ای در فروشگاه‌های شهرداری تا پاییز


جایگزینی نایلون با کیسه‌های پارچه‌ای در فروشگاه‌های شهرداری تا پاییز

«به معاونت خدمات شهری نوشتم که حداکثر تا پایان امسال استفاده از کیسه‌های نایلونی را در فروشگاه‌های «شهر ما» و «میادین میوه و تره‌بار» به کیسه‌های پارچه‌ای و گیاهی که منافاتی با محیط زیست نداشته باشند، تبدیل کند. می‌دانم که کار سختی...


«به معاونت خدمات شهری نوشتم که حداکثر تا پایان امسال استفاده از کیسه‌های نایلونی را در فروشگاه‌های «شهر ما» و «میادین میوه و تره‌بار» به کیسه‌های پارچه‌ای و گیاهی که منافاتی با محیط زیست نداشته باشند، تبدیل کند. می‌دانم که کار سختی است، خصوصا اگر شهروندان همکاری نکنند. به معاون اجتماعی و فرهنگی هم توصیه کردم برای ترویج این فرهنگ در رسانه‌ها فعال شود و از تبلیغات شهری استفاده کنند. این راه را دیر یا زود باید رفت. چه بهتر که ما پیش‌دستی کنیم. از امکانات شهرداری برای پیشرفت این تصمیم بهره خواهیم گرفت. پیشنهاد کردم از خانواده‌های بی‌سرپرست هم برای تهیه این کیسه‌ها استفاده شود. دست شهروندان فهیم مشهدی را برای همکاری صمیمانه می‌فشارم.» این صحبت‌ها، بخش‌هایی از آخرین پست اینستاگرامی شهردار مشهد است که حکایت از تغییر و تحول در ساز‌و‌کار خدمت‌رسانی در فروشگاه‌های شهرما در آینده‌ای نزدیک دارد.
هرچند تقی‌زاده خامسی، ضرب‌الاجلی تقریبا ٩ ماهه را برای رسیدن به این آرمان برای خادمان شهر معین کرده است، اما مدیران حوزه خدمات شهری گویا در این زمینه عجول‌تر هستند و با اقدامات آن‌ها شاید اوایل پاییز امسال، بساط کیسه‌های پلاستیکی از ٣٠فروشگاه‌ شهرداری جمع شود.
این خبر خوش را مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد به خبرنگار شهرآرا داد و با اشاره به اجرای طرح استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای در بازارهای شهرداری از ابتدای تیر امسال گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در بازه کوتاه‌مدت سه ماهه، کیسه‌های پارچه‌ای، جایگزین کیسه‌های پلاستیکی بازارهای «شهر ما» می‌شود و ارائه کیسه پلاستیکی به مشتریان در ازای پرداخت هزینه آن امکان‌پذیر خواهد بود.
بهروز کیانی به مصرف روزانه بیش از ٢٠ هزار عدد کیسه پلاستیکی در فروشگاه‎های «شهر ما» اشاره و اظهار کرد: این مقدار کیسه پلاستیکی، ضربه زیادی به محیط زیست می‌زند که با جایگزینی آن با کیسه‌های پارچه‌ای می‌توان گام مهمی در راستای حفاظت از زیست‌بوم برداشت.

تحمیل ٣٠ میلیارد ریال به مدیریت شهری
مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد هزینه‌های تولید و عرضه کیسه‌های پارچه‌ای را بسیار بالاتر از کیسه‌های معمول پلاستیکی اعلام کرد و افزود: تزریق کیسه‌های مورد نیاز پارچه‌ای، سالانه رقمی بالغ بر ٣٠ میلیارد ریال هزینه به مجموعه شهرداری مشهد تحمیل می‌کند که اکنون راه‌های تأمین این اعتبار در دست بررسی است. می‎‌توان از روش‌هایی مانند جذب اسپانسر یا دریافت هزینه‌ها از مشتریان بخشی از این هزینه را تأمین کرد.
وی ادامه داد: با این حال شهرداری آغازگر این حرکت به شمار می‌آید و دستگاه‌ها و مراکز دیگر نیز باید همپای این مجموعه نسبت به استفاده نکردن از کیسه‌های نایلونی و جایگزینی گمارند. آن‌ها با کیسه‌های پارچه‌ای و... همت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تعبیر خواب تخم مرغ | دیدن خوردن تخم مرغ،تخم مرغ طلایی در خواب