همایش نکوداشت علما و روحانیون مبارز خلخال برگزار می‌شود


همایش نکوداشت علما و روحانیون مبارز خلخال برگزار می‌شود

اردبیل_ ایرنا _ امام جمعه خلخال گفت: نخستین همایش نکوداشت علما و روحانیون مبارز این شهرستان نیمه دوم امسال برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا ،حجت‌الاسلام کریم اسدی روز پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی خلخال افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل برای تامین اعتبار مورد نیاز این رویداد بزرگ فرهنگی و مذهبی خلخال اعلام آمادگی کرده و این همایش نیمه دوم امسال با در نظر گرفتن شرایط کرونایی برگزار خواهد شد.

وی اظهارداشت: برگزاری این رویداد مهم فرهنگی و مذهبی بستگی به اعلام نظر ستاد مقابله با کرونای خلخال داشته و در صورت موافقت این ستاد با برگزاری آن همایش بزرگداشت روحانیون مبارز منطقه در صورت وجود وضعیت سفید کرونا در محلی روباز و و با توجه به شرایط جوی و همچنین مطابق با پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا با حضور میهمانانی از کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا در جامعه مسوولان دست‌اندرکار برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی را با مشکل مواجه کرده ، گفت: در حالی موافق برگزاری این رویداد مهم فرهنگی و مذهبی هستیم که برگزاری آن از لحاظ شیوع بیماری کرونا مشکلی ایجاد نکند.

وی اظهارداشت: با توجه به نقش برجسته علما و روحانیون مبارز برگزاری چنین همایش‌هایی زمینه آشنایی نسل جوان با نحوه مبارزات روحانیون این منطقه با رژیم طاغوت در دوران قبل از پیروزی انقلاب را فراهم خواهد کرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خلخال بیان کرد: تاریخ علمی و ادبی این منطقه یک ظرفیت فرهنگی ‌ ،مذهبی بزرگ و مهم برای استان اردبیل است که باید به نحو احسن از این ظرفیت برای تقویت فرهنگ مذهبی استفاده شود.

حجت‌الاسلام اسدی با تاکید بر مطالعه آثار علمی و فاخر علمای خلخال گفت: این شهرستان از دیرباز جایگاه علما و روحانیون مبارز و بزرگی بوده که در دامن این دیار تربیت یافته و در طول عمر خود در خدمت اسلام و مسلمانان در مناطق مختلف بوده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش مهم شورای فرهنگ عمومی در تدوین برنامه‌های پیشگیرانه از آسیب‌های اجتماعی افزود: انتظار از اعضای این شورای ادامه فعالیت کمیته‌های زیرمجموعه در مقابله با آسیب‌های اجتماعی ،تدوین برنامه‌های توسعه گردشگری و فرهنگی ، تلاش برای حفظ میراث ماندگار فرهنگی منطقه ،تقویت کانون خانواده و زمینه‌سازی برای حل ریشه‌ای مشکل اشتغال و آسیب‌های جدی طلاق و اعتیاد در جامعه است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تاثیر شگفت انگیز رابطه جنسی بر زیبایی زنان