رویداد پیشگام با حضور 85 جوان همدانی برگزار شد


رویداد پیشگام با حضور 85 جوان همدانی برگزار شد

همدان ـ ایرناـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: در گام دوم رویداد پیشگام، 85 نفر از جوانان همدانی در قالب 20 تیم، در رابطه با مساله منتخب خود به بحث و گفت‌وگو نشستند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محمد هادی نظیری در گام دوم برگزاری طرح رویداد مساله محور استان همدان در قالب «رویداد پیشگام» در تالار قرآن همدان افزود: این رویداد در سه گام برای حل چالش‌های همدان راهکار ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: گام دوم این طرح، ورود به فرآیند حل مساله است که ۸۵ نفر از جوانان برگزیده در قالب ۲۰ تیم، در مرحله اول مساله شناسی با مسوولان مرتبط به گفت و گو و دریافت اطلاعات پرداختند.

حجت الاسلام نظیری گفت: گام اول رویداد پیشگام جنبه آموزشی و ورود به فرآیند مساله‌ شناسی بود که در هفته گذشته انجام شد و در هفته اول مهرماه با برگزاری گام سوم وارد مرحله داوری، تحلیل و ارزیابی می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان تشریح کرد: به گفته اساتید حاضر در این رویداد، جوانان همدان در مقایسه با سایر شهرهای کشور از نخبگی خاصی برخوردار هستند و فهم دقیق و موشکافانه آنها از مسایل قابل تحسین است.

حجت‌الاسلام نظیری از مسوولان خواست با همکاری خود، از ظرفیت فکری این گروهها در ادامه مسیر به درستی استفاده کنند و امیدواریم با این روند پیش رو شاهد پیشرفتهای چشمگیر در حل معضلات استان باشیم.

وی یادآور شد: فعالیت و توان این جوانان با کمک مطالبه رسانه ها چندین برابر می‌شود، زیرا رسانه با مطرح سازی مساله آنها در جامعه، مشارکت و تحلیل دیگران را در این موضوع جذب می کند و رسانه مانند حلقه واسط بین گروه و صاحب نظران خارج از گروه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان ادامه داد: گروه‌های ما زمانی به نتیجه می رسند که با تلاش جدی در مطالبه‌گری و یافتن راهکارهای مناسب، در تصمیم گیری، اصلاح و ارتقا نگاه مسوولان نقش داشته باشند.

حجت‌الاسلام نظیری تاکید کرد: جوانان خلاق شرکت کننده با استفاده از ظرفیت توده های مردم و همراهی افکار عمومی، راه حل را به یک فرهنگ در فضای عمومی تبدیل کنند و آنها را برای حل مشکل پای کار بیاورند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: این طرح بسیار امیدوار کننده است و همین جوانانی که دغدغه پیشرفت کشور را دارند و با تشکیل گروهها به دنبال مشکلات و احصا ظرفیتها و ارایه راهکار هستند، سرمایه ای برای کشور محسوب می‌شوند.

حجت الاسلام احمد حسین فلاحی خواستار فراگیر شدن این فرهنگ در کشور شد و افزود: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب و درخواست مقام معظم رهبری که فرمودند: "جوانان شانه های خود را زیر بار مسوولیت های این کشور ببرند." این طرح در راستای بیانیه گام دوم انقلاب، بسیار قدم مبارکی است.

وی عنوان کرد: حمایت نمایندگان مجلس، ضمانت اجرایی کار جوانان در این طرح است و نمایندگان مجلس با انجام وظیفه خود در نظارت بر عملکرد تمامی دستگاههای اجرایی، ناظر بر مطالبات آنها از مسوولان هستند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

چمن ورزشگاه‌های همدان زیر برف دفن شد/ خطر نابودی چمن با یخ‌زدگی