هشدار حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان نسبت به تحرکات تروریستی


هشدار حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان نسبت به تحرکات تروریستی

اسلام‌آباد - ایرنا - جمعی از مسئولان ارشد حزب مجلس وحدت مسلمین سیاسی پاکستان با ابراز نگرانی از تلاش جریان‌ تکفیری علیه فضای اتحاد و برادری در جامعه این کشور هشدار دادند: قدرت‌های خارجی با ایجاد بحران ساختگی به نام خشونت‌های فرقه‌گرایانه درصدد بی‌ثبات کردن پاکستان هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین و برخی از اعضای شورای سیاسی آن روز پنجشنبه در نشست خبری در اسلام‌آباد، موج جدید تحرکات تروریستی، حملات فرقه‌گرایانه و نفرت‌پراگنی توسط برخی از عناصر افراطی این کشور را محکوم کردند.

علامه "سید احمد اقبال رضوی" با اشاره به طرح ننگین سازش با رژیم صهیونیستی و همدستی امارات و بحرین با دشمنان اسلام به ویژه فلسطین، گفت: قدرت‌های استکباری برای منحرف کردن افکار عمومی از خیانت به فلسطین و سایر ملت‌های مظلوم منطقه، طرح هرج و مرج در بلاد اسلامی به ویژه تخریب فضای وحدت در پاکستان را کلید زده‌اند.

وی تاکید کرد: هدف اصلی عوامل خارجی از تحریک احساسات فرق اسلامی هموار کردن مسیر نفوذ جریان تروریسم تکفیری به ویژه داعش در پاکستان است.

این شخصیت مذهبی پاکستان با اشاره به ترور ۵ نفر از شیعیان در مناطق مختلف این کشور طی چند روز اخیر و ابراز نگرانی از موج جدید ترورهای هدفمند فرقه‌ای، از دولت و دستگاه‌های امنیتی پاکستان خواست تا عوامل این اقدامات تروریستی را شناسایی و مجازات کند.

وی افزود: برخورد دولت و نیروهای امنیتی علیه عوامل وابسته به طرح‌های خارجی برای تخریب فضای وحدت و همدلی در پاکستان باید جدی‌تر شود در غیر این صورت جریان‌های تکفیری که طی سال‌های اخیر فضایی برای عرض اندام نداشتن، باردیگر به بهانه دفاع از حرمت و مقدسات خشونت و نفرت‌پراکنی را در کشور ترویج خواهند داد.

مسئولان حزب مجلس وحدت مسلمین همچنین تحرکات برخی از گروه‌های مذهبی در شهرهای پاکستان برای برگزاری راهپیمایی و ایراد اظهارات تحریک‌آمیز را باعث نگرانی دانست و افزود: برخی از افراد شرور با سخنرانی‌های مغرضانه و تحریک آمیز درپی غبارآلود کردن فضای برادری میان شیعیان و اهل‌تسنن هستند اما جامعه پاکستان با اتحاد و یکپارچگی این توطئه‌ها را خنثی می‌کند.

روز گذشته (چهارشنبه) فعالان سیاسی و هواداران 'مجلس وحدت مسلمین' از احزاب پیشروی شیعیان در پاکستان در اعتراض به موج جدید حملات تروریستی و فرقه گرایانه که منجر به جان باختن تعدادی از شهروندان شیعه در این کشور شده است، در «اسلام‌آباد» پایتخت دست به تجمع زدند.

دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین از احزاب پیشروی شیعیان پاکستان نیز پیش‌تر جان باختن چند تن از شیعیان در حمله هدفمند تروریستی را محکوم کرد و هشدار داد که تکفیری‌ها درصدد درگیر کردن پاکستان در فتنه و اختلافات فرقه‌ای هستند.

علامه «راجا ناصر عباس جعفری» در بیانیه‌ای از «عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان خواست تا دولت این کشور را برای برخورد با دشمنان صلح و برادری میان فرق اسلامی و عناصری که در کنار تکفیری‌ها سعی در گمراه کردن جامعه پاکستان را دارند، پاسخگو کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری