نظارت و ارزیابی بر مدارس غیردولتی زنجان افزایش می‌یابد


نظارت و ارزیابی بر مدارس غیردولتی زنجان افزایش می‌یابد

زنجان - ایرنا- رییس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: مرحله سوم طرح نظارت و ارزیابی عملکرد مدارس غیردولتی با عنوان ناعم در این استان با هدف افزایش رضایت‌مندی در مخاطبان و اولیای دانش‌آموزان آغاز شده است.

علی بیات روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهداف اجرای این طرح افزود: نظارت مستمر بر عملکرد مدارس غیردولتی استان، اجرای دقیق قوانین و مقررات در مدارس غیردولتی، افزایش رضایت‌مندی در مخاطبان و اولیای دانش‌آموزان، تشویق موسسان و مدارس فعال و قانونمند و کمک به ارتقای وضعیت مدارسی که نیاز به اصلاح و بهبود فعالیت‌ها و برنامه‌ها دارند از جمله اهداف این طرح است.

وی اضافه کرد: همه مدارس غیردولتی استان مشمول این طرح بوده و در شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره و خدابنده که بیشترین تعداد مدارس غیردولتی را دارند، انجام خواهد شد و در هر مورد متناسب با تعداد مدارس غیردولتی آن شهرستان تیم‌های نظارت استانی اعزام خواهد شد.

این مسؤول ادامه داد: نظارت بر فعالیت مدارس غیردولتی از مهم‌ترین برنامه‌ها و وظایف اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی است که با هدف ارزیابی اجرای دقیق قوانین، مقررات و بخشنامه‌ها در مدارس غیردولتی و ارتقای کیفی امور آموزشی و پرورشی این مدارس انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: اهمیت و ضرورت نظارت و ارزیابی مستمر فعالیت‌ها و برنامه‌های مدارس از یک‌ سو و حساسیت بالای جامعه و از جمله والدین دانش‌آموزان مدارس غیردولتی بر رعایت دقیق قوانین و مقررات در این‌گونه مدارس موجب شد تا اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی نسبت به اجرای گام سوم طرح «ناعم» یا به عبارت دیگر طرح نظارت و ارزیابی عملکرد مدارس غیردولتی اقدام کند.

بیات افزود: بر اساس این طرح عملکرد همه مدارس غیردولتی زنجان در سه محور شهریه، آموزش های مجازی و رعایت پروتکل های بهداشتی با حضور همزمان ۱۴ گروه ارزیاب و در ۲ روز کاری مورد بررسی و نظارت قرار می‌گیرد.

رییس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی استان زنجان با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس غیردولتی گفت : سلامت دانش آموزان مهمترین اولویت آموزش و پرورش است و به همین دلیل یکی از اصلی ترین محورهای بازدید در این طرح موضوع رعایت دستورالعمل های بهداشتی است.

وی یادآوری کرد: مطابق قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی مصوب مجلس شورای اسلامی، مدارس غیردولتی در زمینه مسایل آموزشی، پرورشی اداری و... تابع قوانین و مقررات آموزش و پرورش هستند.

این مسؤول خاطر نشان کرد: اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی تلاش می‌کند تا با نظارت مستمر و فصلی همراه با دقت و سرعت در نظارت‌ها، نسبت به شناسایی نقاط قوت و فرصت‌های قابل بهبود در مجموعه مدارس غیردولتی زمینه تقویت مدارس غیردولتی، بهبود نظام پاسخ‌گویی و نهایتا افزایش رضایت‌مندی مردم را فراهم کند.

بیات پیش از این اعلام کرده بود، هم اکنون بیش از ۱۴ هزار دانش آموز در ۱۲۰ مدرسه غیردولتی استان مشغول به تحصیل هستند که شهریه این نوع مدارس، بر اساس الگوی تعیین شهریه که از طرف وزارت آموزش و پرورش تدوین شده، اخذ می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات