ازدواج در سن پایین معضل میامی/ نباید در حوزه زنان و خانواده یک نسخه واحد برای استان پیچید


ازدواج در سن پایین معضل میامی/ نباید در حوزه زنان و خانواده یک نسخه واحد برای استان پیچید

معاون پیشگیری بهزیستی استان سمنان معتقد است که در آموزش‌ و خصوصا در حوزه زنان و خانواده نمی‌توان یک نسخه واحد برای یک استان پیچید.

ایمانی در حاشیه نشست بررسی مرکز جامع آموزش زنان و خانواده که در جهاددانشگاهی سمنان برگزار شد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: جمعیت غالب در شهرستانی همچون میامی، روستایی است و نمی‌توان یک بسته آموزشی واحد برای آن با دیگر شهرستان‌های استان پیچید.

وی با بیان اینکه 80درصد جمعیت این شهرستان روستایی است افزود: یکی از مشکلات این شهرستان در این حوزه، ازدواج در سنین پایین است و لذا باید برای کاهش کوک‌همسری در آن برنامه آموزشی متفاوتی از دیگر شهرستان‌های استان تدوین شود.

معاون پیشگیری بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه بهزیستی تجربه سال‌ها آموزش در حوزه ازدواج ، طلاق و آسیب‌های اجتماعی را دارد افزود: آموزش‌های در حوزه ازدواج در سه سطح پیش از ازدواج، حین ازدواج و بعد از ازدواج قابل تقسیم است.

وی با بیان اینکه آموزش‌های حین ازدواج به دلیل درگیری ذهنی زوجین با مراسم ازدواج و شرایط خاص آن چندان دیده نمی‌شود افزود: برای آموزش‌های قبل از ازدواج باید در آموزش افراد جامعه در سنین 15 تا 30 سال تمرکز شود.

ایمانی با اشاره به تعدد طلاق‌ها در سال‌های نخست زندگی مشترک گفت: بیشترین تمرکز ما برای کاهش طلاق و تحکیم خانواده باید بر پنج سال نخست زندگی مشترک باشد چرا که بیشترین طلاق‌ها در این دوره اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های آموزشی به مرور و در درازمدت اثر خود را نشان می‌دهند ادامه داد: بعد از اجرایی شدن طرح‌های آموزشی باید اثربخشی آن به انحاء مختلف سنجیده شود.

معاون پیشگیری بهزیستی استان سمنان بر ضرورت بهره‌گیری بیشتر از بستر فضای مجازی برای آموزش‌های عمومی تاکید و تصریح کرد: دسترسی بالای کسر زیادی از هموطنان و هم‌استانی‌ها به این فضا، فرصت مناسبی برای ارائه آموزش‌ها فراهم کرده و باید از این فرصت در راستای کمک به تحکیم بنیان‌های خانواده بهره بیشتری گرفته شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هشدار روسیه به آمریکا درباره مصادره دارایی‌های این کشور