صنایع معدنی در نهبندان توسعه می‌یابد


صنایع معدنی در نهبندان توسعه می‌یابد

بیرجند - ایرنا - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: تمرکز این سازمان در شهرستان نهبندان با توجه به وجود ظرفیت معدنی بر ایجاد، گسترش و توسعه صنایع معدنی و واحدهای فراوری جوار معدنی است.

عباس جرجانی روز چهارشنبه در بازدید از معدن آندالوزیت سرتل شرکت آرشیا اورنگ و واحد فراوری جوار معدن این شرکت در شهرستان نهبندان از همه سرمایه‌گذاران استانی و خارج از استان برای ورود به حوزه صنایع معدنی و سرمایه‌گذاری در بخش معدن و فراوری مواد معدنی دعوت کرد.

وی افزود: پروانه بهره‌برداری معدن آندالوزیت سرتل در سال ۹۲ صادر شد که زمینه اشتغال ۳۵ نفر را به صورت مستقیم در ۲ بخش معدن و واحد فراوری فراهم کرده است.

وی ظرفیت تولید سالانه کارخانه آندالوزیت را پنج هزار تن عنوان کرد و گفت: مبلغ سرمایه‌گذاری این طرح ۷۵۰ میلیارد ریال است که در آینده نزدیک با افزایش سرمایه‌گذاری، شاهد توسعه و افزایش ظرفیت تولید این واحد خواهیم بود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی اظهار داشت: بیشترین کاربرد ماده معدنی استخراجی و فراوری شده از این معدن برای تولید جرم‌ها و آجرهای نسوز در صنعت فولاد است که کاربردهای دیگری نیز در صنایع پتروشیمی، ریخته‌گری و صنایع کاشی دارد.

وی گفت: واحد فراوری آندالوزیت معدن سرتل در دهه فجر سال ۹۷ و با حضور معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرستان نهبندان افتتاح شد.

جرجانی امروز به همراه سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت خراسان جنوبی از معدن آندالوزیت سرتل شرکت آرشیا اورنگ و واحد فرآوری آن در شهرستان نهبندان بازدید کرد.

بنابر اعلام مسوولان نهبندان، این شهرستان مرزی رتبه دوم خراسان جنوبی را از نظر تعداد پروانه بهره‌برداری و گواهی کشف معدن دارد و ۲۲ ماده معدنی در نهبندان شناسایی شده است.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند است


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

پایان فروردین 1400؛ آخرین مهلت ارسال آثار به هفتمین جشنواره "وقف چشمه همیشه جاری"