کشاورز ایرانشهری 500 تن خرما به خارج از کشور صادر کرد


کشاورز ایرانشهری 500 تن خرما به خارج از کشور صادر کرد

زاهدان- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: نیک محمد تمندانی کشاورز ایرانشهری افزون‌بر 5٠٠ تن خرمای زاهدی را به کشورهای پاکستان، عراق و ترکیه صادر کرد.

مجید فیاضی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این کشاورز ایرانشهری افزون‌بر ۴٠ هکتار نخلستان دارد که سالانه از این سطح ۲ هزار تن خرما برداشت و روانه بازار مصرف می‌کند.

وی بیان کرد: هم‌اینک ١٠٠ نفر از زنان و مردان شهرستان ایرانشهر در کار برداشت و بسته بندی خرما در نخلستان این کشاورز نمونه مشغول بکار هستند.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: افزایش تولید، فرآوری، بسته بندی و بازاریابی فروش خرما می‌تواند اشتغال بسیاری ایجاد کند و افزایش رفاه برای مردم منطقه را به همراه داشته باشد.

وی افزود: در ایرانشهر استعداد و ظرفیت تولید افزون‌بر ۵٠ رقم خرما وجود دارد که این شهرستان از نظر تنوع تولید انواع خرما از شرایط منحصر بفردی در استان و کشور برخوردار است.

فیاضی تصریح کرد: در ایرانشهر از افزون‌بر پنج هزار و ١۵٠ هکتار نخلستان حدود چهار هزار هکتار بارور است که از این سطح سالانه ٢۵ هزار تن خرما برداشت و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی بیان کرد: ربی، مضافتی، زاهدی، هلیله و سنگ شکن از معروف‌ترین ارقام تولیدی خرما در ایرانشهر است.

مدیرجهاد کشاورزی ایرانشهر با بیان اینکه افزون‌بر ۲ هزار بهره بردار در کار تولید خرما مشغول بکار هستند گفت: در فصل برداشت این محصول زمینه اشتغال بیش‌از ١٠ هزار نفر در این شهرستان فراهم می‌شود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ازدواج پسر 15 ساله با خانم معلم 30 ساله اش ! / واقعی و جگرسوز !