15 میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به سالمندان مددجوی بوشهر پرداخت شد


15 میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به سالمندان مددجوی بوشهر پرداخت شد

بوشهر- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر گفت: در 2 سال گذشته 15 میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به چهار هزار و 266 سالمند زیر پوشش این نهاد پرداخت شده‌است.

به گزارش ایرنا، احمد لطفی روز سه‌شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: ارائه خدمات مشاوره‌‍ای به ۲ هزار و ۲۱۵ نفر، تامین تجهیزات پزشکی برای ۳۵۵ نفر به میزان ۴۰ میلیون تومان، معاینات رایگان دوره‌ای پزشکی برای ۲ هزار و ۱۴۵ نفر، پرداخت مستمری به میزان ۶۵ میلیارد تومان، پرداخت انشعاب رایگان آب، برق و گاز به یکهزار و ۸۶۰ نفر، پرداخت فرانشیز درمانی به سه هزار نفر، اهدای جهیزیه به فرزندان ۶۷۰ سالمند به میزان هفت میلیارد تومان و به ارزش سه میلیارد تومان از دیگر خدمات ارائه شده به سالمندان زیر پوشش کمیته امداد در استان بوشهر در۲ سال اخیر است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر ۹ هزار و ۳۴۶ سالمند بالای ۶۵ سال در استان بوشهر زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند و از ۲۶ خدمت مختلف این نهاد بهره‌مند هستند.

لطفی بیان کرد: مستمری، درمانی و رفع نیازهای توانبخشی، اعطای وام‌های کارگشایی، کمک هزینه ازدواج فرزندان، اعزام به اردوهای زیارتی عتبات عالیات و مشهد مقدس، اشتغال و خودکفایی، نظام وظیفه فرزندان تحت تکفل و مسکن بخشی از خدماتی است که به شکل مستمر به این افراد ارائه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر اضافه کرد: امسال نیز با وجود شیوع ویروس کرونا، اکرام منزلت سالمندان زیر پوشش بدون حضور فیزیکی انجام می‌شود.

لطفی، توزیع بسته سلامت شامل ماسک، الکل و مواد ضدعفونی و بهداشتی، بازدید از آسایشگاه سالمندان و مددجویان بستری و دلجویی از آنان با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی و ارائه هدایایی در قالب کارت هدیه و بهره گیری از ظرفیت سایر سازمان ها در استان را از جمله برنامه‌های کمیته امداد برای تقدیر از سالمندان عنوان کرد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

واقفان شهرستان گناوه تجلیل شدند