کاهش 28 درصدی غرق شدگان در گیلان


کاهش 28 درصدی غرق شدگان در گیلان

رشت - ایرنا - رئیس هیات نجات غریق و غواصی استان گیلان گفت : تعداد غرق شدگان در گیلان طی 4 ماه اخیر که فصل سفر و گردشگری در این استان است نسبت به سال گذشته در همین زمان حدود 28 درصد کاهش یافت.

حسین میرزایی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود : از اول خرداد ماه تا پایان شهریورماه سال جاری ۲۱ هموطن در آبهای سواحل استان گیلان غرق شدند که سال گذشته این تعداد ۲۹ نفر بود.

وی گفت : این افراد از استان های قم، قزوین، اصفهان، خراسان رضوی، همدان، زنجان و آذربایجان شرقی بودند که برای استفاده از دریا به سواحل گیلان آمده بودند و هنگام شنا در مناطق خطرآفرین دچار حادثه شده و غرق شدند که البته از این ۲۱ نفر تعدادی نیز از افراد بومی منطقه بودند.

وی یادآور شد: البته هیچ یک از مغروقان در طرح های سالم سازی و همچنین استخرها غرق نشدند و همه آنها در مناطق خطرآفرین گیلان دچار حادثه شدند.

وی با اشاره به تعداد نجات یافتگان توسط ناجیان غریق در استان آنها را ۵۴۲ نفر عنوان و ذکر کرد : با توجه به اینکه امسال تعداد نفرات کمتری از آبهای ساحلی بهره بردند، تعداد نجات یافتگان در آبهای ساحلی گیلان، رقم معقولی و نشان دهنده تلاش و کوشش ناجیان غریق این استان است.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی استان گیلان اضافه کرد: پارسال حدود ۸۵۰ هموطن توسط ناجیان غریق در آبهای ساحلی گیلان از غرق شدگی نجات یافتند که البته امسال به دلیل بیماری کرونا هموطنان از نقاط بیشتری از آبهای ساحلی استفاده کردند.

میرزایی خاطرنشان کرد: در گیلان ۲۸۴ نقطه خطرآفرین در آبهای ساحلی این استان شناسایی شده که پارسال ۴۸۶ نجات غریق در این مکان ها حضور داشتند اما این تعداد نقاط خطرآفرین در سال جاری با توجه به استفاده هموطنان از مناطق مختلف دریا و شناسایی های انجام شده افزایش یافته و با توجه به این امر تعداد ناجیان غریق نیز افزایش یافت.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

پیکر شهید مدافع وطن رضا هدایتی در انزلی به خاک سپرده شد