الگوی قلعه‌گنج در کشور اجرا می‌شود


الگوی قلعه‌گنج در کشور اجرا می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برنامه‌های خود برای آینده این وزارتخانه، از اجرایی شدن الگویی برای توسعه که پیش از این در قلعه گنج خراسان رضوی با موفقیت اجرا شده بود، به شکل سراسری و با هدف رفع بیکاری، خبر داد.

علیرضا رزم حسینی ظهر جمعه ۱۱ مهر در جلسه با نماینده ولی فقیه در فارس، جمعی از اعضای مجمع نمایندگان و استاندار فارس، گفت: اولین اولویت تامین کالاهای اساسی است. تحریم و کرونا منابع درآمدی کشور را بسیار محدود کرده‌اند ولی این دلیل نمی‌شود ما وظیفه مدیریت بازار را فراموش کنیم.

وزیر صنعت و معدن و تجارت با بیان اینکه صادرکنندگان مجاهد و عابد هستند، گفت: در شرایط تحریم هم به ارز نیاز داریم، هم به صادرات. رئیس جمهور اختیاراتی را به وزارتخانه صمت دادند تا ضمن توافق با بانک مرکزی بتوانیم مشکلات بازرگانان را حل کنیم. با جناب دکتر همتی، رئیس کل بانک مرکزی، نیز به توافقات اولیه در این زمینه دست یافته‌ایم.

وی با نحس خواندن روند بروکراسی در کشور اضافه کرد: اسلام به تولید ثروت مشروع ارج می‌نهند. الگویی که برای توسعه در نظر داریم از روستاها شروع می‌شود و قبلا در قلعه گنج خراسان رضوی آزمایش شده و بسیار موفق بوده است؛ به طوری که ظرف مدت چند ماه بیکاری در منطقه ۵۰ درصد کاهش یافت. این الگو در سراسر کشور به زودی اجرایی خواهد شد.

الگوی قلعه‌گنج در کشور اجرا می‌شود

رزم‌حسینی گفت: ما می‌خواهیم تمام ارکان اثرگذار در تولید، شامل مثلث نمایندگان مردم در مجلس، مسئولین اجرایی استانی و شهرستانی و سرمایه گذاران در یک برنامه توسعه مشخص تجمیع شوند. اگر اجرای چنین الگویی را ۲۰ سال قبل آغاز کرده بودیم، امروز شاهد وجود ۲۵ میلیون حاشیه‌نشین در کشور نبودیم. پول کالای باشعور است. زمانی که بفهمد یک منطقه برای سرمایه گذاری امن است، خودش به آنجا سرازیر می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر تنها نیمی از ظرفیت صنعتی کشور فعال است. بانک‌ها منابع فراوانی در اختیار دارند و وادار کردن آن‌ها به واگذاری این منابع نیز جز برنامه‌های وزارت صنعت و معدن و تجارت است. همچنین سپرده های بانکی نیز ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه استان شما هستند. درحال حاضر مجموع سپرده‌های بانکی فارس بالغ بر ۱۲۰ هزار میلیارد تومان است و از این حیث، رتبه چهارم کشور را در اختیار دارید.

رزم حسنی با اشاره به معادن استان فارس افزود: قبول دارم که معادن فارس در حبس هستند و باید به افراد دارای اهلیت واگذار شوند. بحث اکتشافات نیز در فارس مغفول مانده است و فارس مسلما دارای معادن کشف نشده زیادی است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها