بازدید وزیر جهاد کشاورزی از مجتمع پرورش شتر مرغ خراسان جنوبی


بازدید وزیر جهاد کشاورزی از مجتمع پرورش شتر مرغ خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - وزیر جهاد کشاورزی از حوزه فعالیتی بنیاد تعاون و حرفه‌آموزی زندانیان خراسان جنوبی و مجتمع پرورش شتر مرغ این بنیاد بازدید کرد.

کاظم خاوازی در این بازدید که استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان استان نیز حضور داشتند، گفت: اکنون بیش از ۲۰۰ هزار تن ذرت، ۵۰ هزار تن کنجاله سویا و جو در کف سامانه بازارگاه وجود دارد که تولید کنندگان می‌توانند با مراجعه به این بازارگاه تهیه کنند.

وی افزود: عرضه ذرت، جو و سویا از طریق سامانه بازارگاه امکان‌پذیر است.

بنیاد تعاون و حرفه‌آموزی زندانیان استان خراسان جنوبی با هدف توانمندسازی زندانیان در کنار برگزاری دوره‌های آموزشی جوشکاری، برق، تعمیر خودرو، پیرایشگری با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای، به توسعه خدمات کشاورزی نیز پرداخته است و مجتمع پرورش شتر مرغ را در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار و با ظرفیت ۳۰۰ قطعه مولد و پنج هزار قطعه شتر مرغ پرواری در سال ۱۳۹۴ تاسیس کرد.

۱۵ میلیارد ریال برای احداث این مجتمع با ظرفیت چهار هزار قطعه شتر مرغ پرواری و ۳۰۰ قطعه دام مولد سرمایه‌گذاری انجام شده و توانسته است زمینه اشتغال مستقیم ۱۵ نفر و غیرمستقیم ۱۰۰ نفر را در استان و زندان مرکزی بیرجند فراهم کند.

اطلاعات تمامی گله، تعداد تخم‌گذاری، پن‌ها، رکوردها و سایر اطلاعات علاوه بر سامانه مدیریت گله در سامانه دامپزشکی و نظام مهندسی ثبت شده است و در این مرکز از یک نفر دامپزشک به صورت پاره وقت استفاده می‌شود و ۲ کارشناس تمام وقت دامپروری نیز مشغول به فعالیت هستند.

یکی از اهداف مهم این مجتمع تبدیل شدن به بزرگترین مزرعه پرورش شتر مرغ شرق کشور است همچنین افزایش کمی و کیفی تولیدات شتر مرغ از طریق پیاده کردن استانداردهای جهانی از دیگر اهداف است.

ایجاد اشتغال و افزایش درآمد اقتصادی زودبازده، عمران و آبادانی روستاها و کاهش مهاجرت به شهر و آموزش و کمک به اشتغال مولد و پایدار مددجویان و خانواده‌های آنان از دیگر اهدافی است که برای مجتمع شتر مرغ زندان مرکزی بیرجند پیش بینی شده است.

وزیر جهاد کشاورزی عصر امروز - یکشنبه - برای بازدید و افتتاح چند طرح بخش کشاورزی وارد مرکز استان (بیرجند) شد و از مجتمع گلخانه‌ای محمدیه شهرستان خوسف و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان نیز بازدید کرد.

افتتاح پروژه آبرسانی به محلات عشایری بمرود شهرستان زیرکوه به نمایندگی از پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی در سطح کشور، با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری مهمترین برنامه این سفر است.

خاوازی در سفر ۲ روزه به خراسان جنوبی با نخبگان بخش کشاورزی و نمایندگان تشکل‌های این حوزه دیدار خواهد داشت و بررسی مسایل و مشکلات کشاورزان و دامداران استان را در برنامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید