43 هزار و 939 تماس با مرکز اورژانس ایلام برقرار شد


43 هزار و 939 تماس با مرکز اورژانس ایلام برقرار شد

ایلام - ایرنا - رییس فوریت های پزشکی ایلام گفت: 43 هزار و 939 تماس در نیمه نخست امسال با مرکز اورژانس پیش بیمارستانی (115) این استان از سوی مردم برقرار شد.

به گزارش ایرنا، دکتر صیدنور علیمردای روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از این تعداد تماس تلفنی با مرکز فوریت های پزشکی استان ۹ هزار و ۴۹ نفر به مراکز درمانی انتقال یافته است.

وی افزود: تمامی ماموریت های فوریت پزشکی از لحظه تماس تا پایان ماموریت در سامانه مورد نظر ضبط و ثبت می شود به طوری که در این مدت ۱۱ هزار و ۶۵۷ ماموریت انجام شده که از این تعداد ۴۷۳ بین مراکز بوده است.

رییس فوریت های پزشکی ایلام یادآور شد: مرکز کنترل ارتباطات ۱۱۵ در مرکز ایلام متمرکز است و ۱۲ نفر به صورت شبانه روز و در سه شیفت کاری در این مکان مشغول به خدمت هستند.

علیمرادی از استقرار ۴٠ پایگاه(۲۸ پایگاه جاده ای و ۱۲ پایگاه شهری) در سطح استان خبر داد و گفت: وظیفه فوریت های پزشکی رسیدن بر بالین بیمار در کوتاه ترین زمان ممکن، جلوگیری از صدمه بیشتر مصدومان در صحنه حادثه و در نهایت انتقال مصدوم از منزل یا محل حادثه به مراکز درمانی است.

وی با اشاره به ماموریت های انجام شده در موضوع کرونا تاکید کرد: در نیمه نخست سال جاری ۲ هزار و ۱۸۸ نفر بیمار مشکوک به کرونا به مراکز درمانی انتقال داده شد که از این تعداد یک هزار و ۳٠۸ نفر از منزل و ۸٠۸ نفر بین مراکز درمانی استان منتقل شده است.

رییس فوریت های پزشکی ایلام اضافه کرد: از ابتدای شیوع کرونا در استان تا کنون سه هزار و ۱۷۷ کارمند به این ویروس مبتلا شده که از این تعداد ۴۶۲ نفر مربوط به حوزه بهداشت، ۷۴۶ نفر حوزه درمان است.

دکتر علیمرادی افزود: یکی از مراکز مهم فوریت های پزشکی استان، مرکز اورژانس هوایی ۱۱۵ است که در این مدت ۱۴۳ مورد درخواست آمبولانس هوایی جهت اعزام بیمار انجام شده که از این تعداد ۱۳۷ پرواز منجر به ماموریت شده است.

وی گفت: با وجود مشکلات مالی فوریت های پزشکی از سال گذشته تا کنون چهار پایگاه فوریت های پزشکی با اعتبار بیش از ۱۵ میلیارد ریال در سطح استان احداث شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا آدم‌های حسابگر خطرناکند: 10نشانه آدم‌های حسابگر