15 پروژه در مناطق عشایری سیستان و بلوچستان افتتاح می‌شود


15 پروژه در مناطق عشایری سیستان و بلوچستان افتتاح می‌شود

زاهدان- ایرنا- مدیرکل امور عشایر سیستان و بلوچستان گفت: 15 پروژه عمرانی و خدماتی به مناسبت گرامیداشت روز ملی روستا و عشایر در مناطق عشایری این استان افتتاح می‌شود.

حمید طوقی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این تعداد پروژه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان اجرا شده که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها حدود ۴۰۰ خانوار عشایری از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: این پروژه‌ها شامل ساخت منبع سنگ و سیمانی، انتقال آب با لوله و پروژه انرژی خورشیدی است.

مدیرکل امور عشایر سیستان و بلوچستان ادامه داد: علاوه بر افتتاح پروژها، دیدار با ائمه جماعات و معتمدان عشایری، برگزاری جلسات با فرمانداران، دیدار با خانواده شهدای عشایری، برگزاری مسابقات فرهنگی ویژه دانش آموزان عشایری و مسابقات شترسواری در همه شهرستان‌ها از دیگر برنامه‌های روز ملی روستا و عشایر در این استان است.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۱۴ نفر جمعیت و ۱۸۸ هزار و ۲۲۲ کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می‌شود که بر اساس آمارهای موجود افزون بر ۵۱ درصد جمعیت این استان در روستاها و بقیه در شهرها سکونت دارند

عشایر سیستان و بلوچستان با جمعیت ۱۹ هزار خانوار و داشتن ۹۰۰ هزار راس دام حدود ۶۰ درصد از مراتع استان را در اختیار داشته و ۲۵ درصد تولیدات دامی استان را تامین می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا