داشتن مهارت راه را بر استخدام بی‌ضابطه می‌بندد


داشتن مهارت راه را بر استخدام بی‌ضابطه می‌بندد

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: باید باورمان این باشد که هیچکس بدون مهارت در شغلی ورود نکند؛ ازسوی دیگر الزام به فراگیری و برخورداری از مهارت، راه فرار از هرگونه فشار برای استخدام افراد بدون ضابطه است.

علی اوسط هاشمی دوشنبه ١٤ مهر در آیین افتتاح مرکز "جوار کارگاهی" اتاق بازرگانی فارس، بیان کرد: آمادگی داریم بخش اعظمی از اختیارات فنی و حرفه‌ای را به بخش خصوصی واگذار کنیم و هیچ مرجعی بالاتر از اتاق بازرگانی برای تعیین صلاحیت حرفه‌ای نیست.

او با بیان اینکه اتاق بازرگانی نهادی با وزن اجتماعی است که قابلیت‌های سیاسی و اقتصادی خود را به رخ کشیده و در قامت یک پارلمان به نمایندگی از تمام مراجع در حوزه اشتغال‌زایی و صیانت از تولید در کشور فعالیت می‌کند، افزود: نجات کشور در نوع نقش‌آفرینی این نهادهاست و هر میزان دولت اختیار امور را به اهلش واگذار کند، کاستی‌ها و انحصارها بیشتر شکسته می‌شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با تاکید بر اینکه اتاق بازرگانی و بخش خصوصی و غیردولتی باید در تدوین راهبرد سند استانی مهارت دخیل باشند، گفت: شغل پایدار و برگرفته از نیاز جامعه و متناسب با زمان مهم است و نه کمیت آن.

هاشمی با بیان اینکه آموزش باید دنباله‌دار باشد و کسی نمی‌تواند خود را به داشته‌های پنج سال پیش قانع کند، تاکید کرد که جهان حول محور مهارت می‌گردد و گفت: مهارت‌آموزی راهبردی جهانی است و اگر نادیده گرفته شود، سهم خود را از بازار جهانی و داخلی از دست می‌دهیم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با اشاره به ضرورت نظارت بر مهارت‌ واحدهای صنعتی و تولیدی، گفت: هر واحد صنعتی که در این حوزه ضعیف باشد باید در دوره‌های بازآموزی ورود کند؛ همچنین اساس کار باید بر این باشد که نیاز به مهارت را عمومیت بخشیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصل سرمایه را نیروی انسانی دانست و ادامه داد: اتاق بازرگانی باید افزون بر سیاستگذاری برای ایجاد شغل، براساس مبانی و نگاه عمیق سندی برای راهبری مهارت استان تدوین کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید