سپاه 12 پروژه آبرسانی کشاورزی در بخش های دیشموک و چاروسا افتتاح کرد


سپاه 12 پروژه آبرسانی کشاورزی در بخش های دیشموک و چاروسا افتتاح کرد

یاسوج - ایرنا - 12 پروژه آبرسانی با حضور فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در 2 بخش دیشموک و چاروسای شهرستان کهگیلویه به بهره برداری رسید.

سردار حمید خرمدل روز چهارشنبه در حاشیه آیین بهره برداری از این طرح ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح ها در زمینه آبرسانی به مزارع کشاورزی و ایجاد سیل بند برای جلوگیری از تخریب زمین های کشاورزی از سوی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه اجرا شد.

وی اجرای این طرح ها را اقدام مناسبی برای توسعه بخش کشاورزی این بخش ها دانست و گفت: با توجه به محرومیت منطقه برنامه ریزی مسئولان دولتی و سپاه برای توسعه زیرساختهای عمرانی باید افزایش یابد.

خرمدل راه ارتباطی را یکی از مولفه های اصلی توسعه دانست و افزود: با توجه به کوهستانی بودن این مناطق توسعه زیرساختهای راهداری ضروری است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت های اصلی سپاه محرومیت زدایی و در کنار مردم بودن است اظهار کرد: با پیگیری های انجام شده، قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان ،پنج دهستان تحت پوشش را به ۱۴ دهستان افزایش داد.

خرمدل توانمندی اقتصادی روستائیان را از دیگر برنامه های سپاه ذکر کرد و افزود: توسعه و بهره وری از دامپروری در مناطق محروم به جد از سوی کارشناسان پیگیری خواهد شد.

فرمانده سپاه فتح استان یکی از مولفه های مهم حضور قرارگاه در دهستان ها را بحث ارتقای سطح فرهنگی ذکر کرد و گفت: یک مبلغ روحانی برای ترویج فعالیت های فرهنگی در دهستانها نیز مستقر می شود.

بخش های قلعه رئیسی و دیشموک با بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت از محروم ترین بخش های استان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر سنگ قبر | 130 متن برای سنگ مزار درگذشتگان پدر و مادر و دیگران